برندینگ کسب و کارهای اینترنتی

برندینگ کسب و کارهای اینترنتی

برندینگ کسب و کارهای اینترنتیبرندینگ کسب و کارهای اینترنتی

منظور از برندینگ کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ یکی از اقدامات مهمی که می‌بایست در فاز راه‌بری و بهره‌برداری از کسب و کارتان انجام دهید برندینگ است. حتما تا کنون نام برندهای مطرح در حوزه‌های مختلف را شنیده‌اید. شاید خودتان مشتری همیشگی یک یا تعدادی از آن‌ها باشید. باید تمام تلاشتان برای تبدیل کسب و کار اینترنتی خود به یک برند در حوزه تخصصیتان را به کار گیرید. اما برند چیست؟ برند تصویر محصول یا خدمات شما در ذهن مشتریان است. برند به این معنی است که وقتی یکی از مشتریان شما نام تجاریتان را می‌شنود یا جایی می‌بیند چه چیزی در ذهن او نقش می‌بندد؟ آیا تصاویری پر از اتفاقات و تجربه‌های خوب یا برعکس؟!

ممکن است خود شما تا کنون از بسیاری کسب و کارهای اینترنتی استفاده کرده و خریدهایی را انجام داده باشید. چه تجربه‌ای داشته‌اید؟ آیا ارسال کالا به موقع انجام گرفت؟ آیا کیفیت کالا خوب بود؟ آیا پشتیبانی خوبی از شما به عمل آمد؟ و احتمالا چند سوال دیگر. پاسخ همه این سوالات باعث می‌شود که تصویری از آن کسب و کار در ذهن شما شکل گرفته باشد. یا از آن راضی هستید و آن را به همه توصیه می‌کنید، یا از آن راضی نیستید و سعی می‌کنید دوستانتان را از استفاده از آن منصرف کنید. این قدرت برند است. اگر برند قوی داشته باشید همه مشتریانتان به نوعی برای شما بازاریابی می‌کنند و به رایگان تبلیغتان را می‌کنند. و اگر خلاف این باشد آن‌ها تمام تلاششان را می‌کنند تا کسی از شما خرید نکند.

باید برای ساخت برند قبل از هر چیز مشتریان خود را بشناسید. نیازهای آن‌ها را بدانید و با توجه به علایق و سلایق آن‌ها عمل کنید. باید تمرکزتان را روی بازار هدف خودتان بگذارید. محصولات و خدماتتان را تنها برای کسانی که مشتری آن‌ها هستند پررنگ کنید. به طور مثال اگر شما در سایتتان به صورت تخصصی لوازم‌التحریر می‌فروشید روی تمایزتان با وب‌سایتی که در کنار لواز‌التحریر تمام چیزهای دیگر را نیز به فروش می‌رساند فکر کنید. شاید اجناس رقیبتان کامل نباشد یا حتی کالاهای تقلبی و نامرغوب را عرضه می‌کند. با تمرکز روی این نکات حساس می‌توانید اعتبار خوبی به برند خود داده و مشتریان را به خود وفادار سازید. پس علاوه بر شناخت بازار و مشتریان نیازمند این هستید که رقبای خود را نیز با دقت بررسی کرده و شناخت کاملی از آن‌ها به دست آورید.

اینکه نظر مشتریان در رابطه با برند شما در مقایسه با رقبایتان چیست را جایگاه‌سازی می‌نماند. در مثال بالا شما جایگاهی که نشان دهنده کیفیت و اصالت کالای شما نسبت به رقیبتان است را برای برندتان ساخته‌اید. موارد مربوط به جایگاه‌سازی را علاوه بر اینکه باید به مشتریانتان یادآوری کنید می‌بایست در داخل مجموعه خود نیز نهادینه کنید. در مثال ذکر شده شما می‌بایست این نکته که در کسب و کار شما کیفیت و اصالت لوازم التحریر اولویت اول را دارد را به صورت شعارهایی درآوده و در سازمانتان در معرض دید قراردهید. این کار باعث می‌شود تا تمام کارکنان شما این اصل را به طور کامل درک کنند و تمام اعمال و رفتارهای خود سعی کنند آن را در نظر داشته باشند.

شعارها و جملات مربوط به برندینگ کسب و کارتان را در تمام متن‌های تبلیغاتی درج کنید و سعی کنید آن‌ها را به همگان معرفی کنید. همانطور که در حال حاضر بسیاری از ما شعار برخی از برندهای بزرگ دنیا را حفظ هستیم.

سعی کنید نکات گفته شده در این مقاله در خصوص برندینگ کسب و کارهای اینترنتی را فراگرفته و با کمی مطالعه بیشتر حتما آن را در کسب و کار خود پیاده سازی نمایید.

به اشتراک بگذارید>> in

برندینگ کسب و کارهای اینترنتی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

راهنمای سرمایه گذاری در استرالیا

همانطور که احتمالا می‌دانید، استرالیا یکی از محبوب‌ترین