پنج روش برای بهبود کمپین‌های ایمیل مارکتینگ

پنج روش برای بهبود کمپین‌های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگایمیل مارکتینگ

هر کسب‌و‌کاری نیاز به رشد دارد و ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهای در دسترس برای هر دو هدف جذب و نگهداری مشتریان است. چند سال قبل بازاریاب‌ها به صورت ناگهانی اعلام کردند که عمر ایمیل مارکتینگ به پایان رسیده است. البته این حرف اندکی دور از واقعیت به نظر می‌رسید و در واقع در حال حاضر این ابزار زنده‌تر از همیشه است و ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین بازخوردها در میان ابزارهای تبلیغات اینترنتی را داراست.

البته باید توجه داشت که تمامی ایمیل‌هایی که وارد صندوق پیام‌های افراد می‌شوند برگ برنده به حساب نمی‌آیند و بسیاری از ایمیل‌ها وارد قسمت spam شده که این به معنی مرگ یک کمپین است. در اینجا به پنچ روش اشاره می‌شود که می‌توانند به افزایش آمار ثبت‌نام‌های شما کمک کنند.

به کارگیری استراتژی مناسب

مطمئنا داشتن یک کمپین ایمیل مارکتینگ بدون داشتن عضو کار بسیار سختی است. با این وجود از خرید لیست‌های ایمیل خودداری کنید. چرا که درصورت انجام چنین کاری نرخ بازکردن ایمیل‌هایتان به صورت وحشتناکی پایین می‌آید. این لیست‌ها ممکن است قبلا به شرکت‌هایی مشابه شما فروخته شده باشند در این شرایط ممکن است شما زمانی که اویل خبرنامه خود را ارسال می‌کنید به عنوان یک اسپمر شناخته شوید. در اینجا راهکارهایی برای تهیه یک لیست با کیفیت ارائه می‌دهیم.

  • در وب‌سایت خود یک کمپین برای دریافت ایمیل کاربرانتان راه‌اندازی کنید. برای اینکار می‌توانید از جعبه‌های وارد کردن ایمیل یا پاپ‌آپ‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که به کاربرانتان اطلاع دهید در ازای وارد نمودن ایمیل خود از چه مزایایی بهره‌مند می‌شوند.
  • استفاده از قسمت‌هایی از وب‌سایتتان را منوط به ثبت‌نام کنید و از ایمیل‌هایی که برای ثبت‌نام جمع‌آوری می‌کنید استفاده نمایید.
  • از ابزار محتوای اضافه استفاده کنید. به این صورت که برای پست‌هایی که در وبلاگ یا وب‌سایت خود بارگذاری می‌کنید یک محتوای اضافه درنظر بگیرید و دسترسی به آن را مخصوص کسانی کنید که در وبلاگ شما ثبت‌نام کرده‌اند. به عنوان مثال ویدئویی قراردهید که تنها اعضا توان مشاهده آن را داشته باشند.

کیفیت به اندازه کمیت در تهیه یک لیست از ایمیل‌ها برای شما اهمیت دارد. نرخ باز شدن لیست‌های با کیفیت پایین بسیار بالا می‌رود.

نرخ باز شدن ایمیل‌هایتان را بهبود بخشید

زمانی که از نرخ باز شدن ایمیل‌ها صحبت می‌کنیم، داشتن یک لیست مناسب تنها نیمی از موفقیت است. شما هنوز به باز شدن آن ایمیل‌ها توسط کاربرانتان به منظور درگیر شدن با محتواهای وبلاگتان دارید. اینجا به راهکارهایی اشاره می‌کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید نرخ باز شدن ایمیل‌هایتان را افزایش دهید:

  • نیل تاپاریا یکی از بازاریابان دریافت که می‌تواند نرخ باز شدن ایمیل‌هایش را با استفاده از ارسال دوباره آن‌ها تا ۵۴ درصد افزایش دهد. برخی افراد این کار را با تغییر نام ایمیل برای دفعات بعد انجام می‌دهند.
  • عنوان ایمیل‌ نیز مورد دیگری است که باید به آن توجه کنید. عنوان ایمیل نباید زیاد طولانی باشد. عنوان باید کوتاه، گویا و متمرکز باشد. از آوردن واژگان هرز مثل فوری، رایگان و… خودداری کنید.
  • دوره‌ی ارسال ایمیل نیز از اهمیت برخوردار است. باید سعی کنید حداقل دوره‌ای که برای ارسال ایمیل درنظر می‌گیرید یک بار در هفته باشد. برخی از بازاریابان این عدد را تا ۶ ایمیل در هفته توصیه می‌کنند.

بهینه‌سازی برای موبایل

اگر شما ایمیل‌هایی که برای کمپین‌های بازاریابیتان ارسال می‌کنید را برای موبایل بهینه نکنید، قسمت زیادی از مخاطبانتان را از دست خواهید داد. بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، در این سال ۳۳ درصد ایمیل‌ها تنها در iphone و ۵۵ درصد نیز در تمامی دستگاه‌های تلفن همراه باز شدند.

همچنین بر اساس بررسی که در همین سال توسط LiveClicker انجام شد، بسیاری از ایمیل‌هایی که ارسال شده بود برای خوانده شدن و تعامل مخاطب مناسب نبودند و بسیار کوچک نمایش داده می‌شدند. ایمیل‌ها و صفحات فرود می‌بایست سریع لود شده و برای دستگاه‌ها متفاوت رسپانسیو باشند.

استفاده از ویدئو

ویدئو مارکتینگ بحثی است که در چند سال گذشته مطرح شده و مورد استفاده قرار گرفته است. اما استفاده از ویدئو در ایمیل مسئله‌ای کاملا جدید است. بر اساس یک بررسی بازاریابی مشتریان چهار برابر دیدن ویدئو برای معرفی محصولات به خواندن متن را ترجیح میدهند. تخمین زده می‌شود که استفاده از ویدئو در ایمیل مارکتینگ نرخ باز شدن را تا ۳ برابر بیشتر کرده و میزان بازگشت سرمایه برای یک شرکت را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

از محتوای مناسب استفاده کنید

قبل از ارسال ایمیل‌ها، ابتدا نوع آن‌ها را مشخص کنید. به عنوان مثال مشخص کنید که آیا آن ایمیل یک خبرنامه است؟ یک پیشنهاد تخفیف است؟ یا اینکه یک اطلاع‌رسانیست؟ چند سال گذشته تحقیقاتی انجام شد که نشان داد تقریبا ۸۰ درصد مردم تنها متن ایمیل‌ها را اسکن می‌کنند. همچنین ۶۵ درصد افراد ترجیح می‌دهند که ایمیل‌ها بیشتر حاوی تصاویر باشند. بهترین روش استفاده از فضای ایمیل‌ها این است که ۳۰ درصد از فضا را به تصاویر اختصاص دهید.

منبع: business.com

ایمیل مارکتینگ

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

بازار هدف و فرمول شناسایی آن

شناسایی بازار هدف در کسب‌وکاری بسیار مهم است.