اولین گام در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

اولین گام در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتیکسب و کار اینترنتی

شاید بتوان گفت که مهم‌ترین مرحله در راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی اصولی و پولساز اولین مرحله است. مرحله‌ای که در نقشه‌ی راه فعالیت خود را ترسیم می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که چه مسیری را طی کنید. بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی که پس از مدت کوتاهی شکست می‌خورند یا نیمه‌کاره رها می‌شوند به خاطر رعایت نکردن اشکالشان در عدم برنامه‌ریزی و انتخاب مسیر صحیح بوده است. اما در اولین مرحله راه‌اندازی کسب و کار خود چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ بله، مهم‌ترین کاری که در این در این مرحله باید انجام داد برنامه‌ریزی است. باید قبل از آغاز کار بدانید که در چه حوزه‌ای می‌خواهید فعالیت داشته باشید. برای شناخت حوزه‌ی فعالیت ساده‌ترین راه مراجعه به خود است. شما بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که به چه چیزی علاقه دارید و درباره آن مطالعه زیادی دارید. ممکن است شما به موسیقی بسیار علاقه‌مند باشید یا به سینما. رشته‌های ورزشی، تفریحی، گردشگری، زیبایی و آرایش و بسیاری موضوعات دیگر وجود دارند که ممکن است شما به یکی از آن‌ها علاقه زیادی داشته باشید. شاید هم به علاقه‌تان به موضوعات مربوط به رشته تحصیلی‌ یا شغلتان باشد. به خاطر داشته باشید که شما در کسب و کار اینترنتی خود حتما نیاز نیست که اطلاعات را به فروش برسانید. شما می‌توانید در حوزه تخصصی یا مورد علاقه خود محصولات مرتبط تهیه کرده و از طریق سایت به فروش برسانید. به عنوان مثال فرض کنید که شما در حوزه هنر موسیقی فعالیت می‌کنید. در این حالت می‌توانید علاوه بر آموزش موسیقی از طریق وب‌سایتتان محصولاتی همچون صفحات نت‌های آموزشی( به صورت درس به درس) که خودتان تهیه کرده‌اید را از طریق وب‌سایت به فروش برسانید. در خصوص راهکارهای فروش این اطلاعات مواردی وجود دارد که در انتهای این کتاب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. به یاد داشته باشید راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها کسب درآمد کنید بسیار فراوان است. فقط کافیست آن‌ها را بشناسید و طریقه استفاده از آن‌ها را بدانید. این نکته را هرگز فراموش نکنید که اطلاعاتی که برای شما بدهی به نظر می‌رسد ممکن است مورد نیاز خیلی‌ها باشد. هرگز فکر نکنید که کسی به اطلاعات و تخصص شما احتیاج ندارد. شاید برای شما جالب باشد که معمولا پرفروش‌‎ترین کتاب‌ها در هر حوزه‌ای کتاب‌هایی هستند که ساده‌ترین مطالب و بدیهی‌ترین اطلاعات را در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند. پس دست به کار شوید و اطلاعاتتان را در اختیار دیگران قرار دهید. نگران نباشید حتی اگر اطلاعات شما در ابتدا ساده و بدیهی به نظر برسد در ادامه این اطلاعات حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر خواهد شد. پس برای آغاز به کار آستین‌های خود را بالا بزنید و تولید محتوا را شروع کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

کسب و کار اینترنتی شغل دوم یا شغل اول؟

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

برندینگ کسب و کارهای اینترنتی

منظور از برندینگ کسب و کارهای اینترنتی چیست؟