اولین گام در راه اندازی یک کسب و کار چیست؟

اولین گام در راه اندازی یک کسب و کار چیست؟

اولین گام در راه اندازی یک کسب و کار چیست؟اولین گام در راه اندازی یک کسب و کار چیست؟

اگر ایده‌های اولیه برای آغاز کسب و کار خود را یافته‌اید، باید این سوال را از خودتان بپرسید که اولین گام در راه اندازی یک کسب و کار چیست؟ این سوال ممکن است حتی در زمانی که قصد توسعه کسب و کار فعلی خود را دارید نیز مطرح باشد. دانستن مراحل آغاز یک کسب و کار جدید و یا توسعه کسب و کار فعلی که در بسیاری موارد مشترک هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  در این مقاله از کسب و کاران با چند نمونه از این اقدامات کلیدی و حیاتی آشنا می‌شویم. شایان ذکر است کلیه موارد مطرح شده هم در کسب و کار اینترنتی و هم در کسب و کارهای سنتی یکسان هستند.

تحقیقات بازار

تحقیقات بازار عامل بسیار مهمی به منظور شناخت جامع از بازار، جامعه هدف، رقبا، احتیاجات مشتریان و… می‌باشد. شما باید ارزش پیشنهادی خود را در این مرحله مشخص نمایید و تمایز خود را با رقبا در ارائه آن در نظر بگیرید.

آنالیز

در این مرحله شما باید تمام جنبه‌های کسب و کار خود را مورد ارزیابی قرار دهید. موقعیت شما، رقبایتان، موارد قانونی، نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و… . برای انجام این تجزیه و تحلیل جامع شما نیاز به استفاده از برخی ابزارهای مدیریتی خواهید داشت. به عنوان مثال تحلیل SWOT یک ابزار بسیار قدرتمند برای شناخت موقعیت شما در بازار و حتی استخراج استراتژی‌های عملیاتیست. PESTEL نیز ابزار دیگریست که به شما امکان بررسی محیط کسب و کار از نقطه نظرهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… را می‌دهد.

برنامه‌ریزی

در مرحله برنامه‌ریزی شما می‌بایست برای تمامی جوانب کسب و کارتان برنامه‌ای داشته باشید. مشخص نمودن تامین‌کنندگان، شبکه‌های توزیع، کانال‌های بازاریابی، تامین مالی، تخمین درآمدها و هزینه‌ها و… همگی در این مرحله انجام می‌شوند. برخی از کسب و کارها به منظور برنامه ریزی در این مرحله از سند طرح کسب و کار یا همان بیزینس پلن استفاده می‌کنند. بیزینس پلن یک سند رسمی و مفصل است که تهیه آن به دانش و زمان کافی نیاز دارد. ابزاری ساده‌تر برای انجام این بررسی‌ها وجود دارد که به آن بوم مدل کسب و کار گفته می‌شود.

رعایت تمام مراحل گفته شده برای شروع یک کسب و کار و یا توسعه یک کسب و کار موجود به شدت توصیه شده و عدم رعایت آن‌ها ممکن است کسب و کار و سرمایه شما را با مشکلات جدی روبرو نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص موارد گفته شده با کسب و کاران همراه باشید.

منبع: bluebusinessman.com

اولین گام در راه اندازی یک کسب و کار چیست؟

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

ماموریت و چشم‌انداز سازمان: اساسی برای رهبری و موفقیت

در هر سازمان، ماموریت و چشم‌انداز دو اصطلاح