ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی (۲)

ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی (۲)

ایمیل مارکتینگایمیل مارکتینگ

برای یک کسب و کار اینترنتی کوچک ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی و افزایش میزان فروش است. در این قسمت از سلسه مطالب ایمیل مارکتینگ در کسب و کار اینترنتی به برخی از ویژگی‌هایی که حتما در هنگام ارسال ایمیل باید به آن‌ها توجه داشته باشید اشاره خواهم کرد:

  • به شکل ظاهری ایمیل خود توجه کنید

شکل ظاهری خوب جذابیت ایمیل شما را افزایش می‌دهد. از رنگ‌های مناسب نهایت استفاده را ببرید. کلمات و جملات خاص را با فونت‌های متفاوت بنویسید. توجه کنید که رنگ‌ها و فونت‌هایی که استفاده می‌کنید با مفهوم ایمیلتان نهایت همخوانی را داشته باشند. علاوه بر رنگ، از تصاویر مناسب نیز بهره‌ ببرید. سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که مخاطب را از نظر احساسی به استفاده از محصولتان ترقیب کنند وگرنه استفاده صرف از تصویر محصولتان اثر چندانی نخواهد داشت.

  • محتوای ایمیل‌هایتان را هدفمند کنید

شاید زمانی که کسب و کارتان را آغاز می‌کردید با خود می‌پنداشتید که افراد زیادی از شما خرید خواهد نمود. اما وقتی تجارتتان آغاز شد متوجه این موضوع شدید که افراد به بهانه‌های مختلف از شما خرید نمی‌کنند. بنابراین پیامی که در هر ایمیل برای مخاطبانتان ارسال می‌کنید بسیار مهم است. بهتر است مشتریانتان را بر اساس علاقه‌مندی آن‌ها به خرید دسته‌بندی کنید و برای هر دسته ایمیل مخصوص به خودش را ارسال نمایید.

  • برخی از مزایای ایمیل

استفاده از ایمیل در مقایسه با بسیاری از کانال‌های تبلیغاتی مزایایی دارد. به عنوان مثال فرض کنید شرکتی محصولات و یا خدمات خود را در یک بیلبورد در کنار یکی از بزرگراه‌های شهر تبلیغ کرده است. آیا امکان نوشتن تمامی اطلاعات مربوط به محصول یا شرکت از قبیل مشخصات محصول، قیمت در مقایسه با رقبا، معرفی شرکت، اطلاعات تماس، آدرس محل کارخانه، ایمیل، شماره فکس و… در بیلبورد وجود دارد؟ حتی اگر تمام این اطلاعات را بتوان به طور منظم و خوانا در بیلبورد جای داد آیا راننده امکان استفاده از آن‌ها را دارد؟ اما زمانی که ایمیلی برای کسی ارسال می‌شود او به راحتی می‌تواند اطلاعات ایمیل را بررسی کرده و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کند.  برخی از اقداماتی که فرد پس از دریافت ایمیل قادر به انجام آن‌هاست عبارتند از:

  • کلیک کردن روی لینک‌های داخل ایمیل
  • دانلود فایل‌های داخل ایمیل
  • فوروارد کردن ایمیل برای دیگران
  • پاسخ دادن به ایمیل
  • تماس با شماره تلفن در ایمیل‎های موبایلی
  • ذخیره یا چاپ ایمیل
  • و…

حتما از ایمیل در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید.

کسب و کار اینترنتی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

ارزش مشتریان قدیمی

در کسب و کار اینترنتی و البته سنتی