راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتیکسب و کار اینترنتی

امروزه راه اندازی کسب و کار اینترنتی آنلاین هدف خیلی از افراد است. هر روز هم تعداد زیادی سایت جدید راه‌اندازی می‌شود و صاحبان آن‌ها به امید ثروتمند شدن تا مدتی به این سایت‌ها رسیدگی می‌کنند ولی متاسفانه به دلیل نداشتن مدل درست مخصوص کسب و کارهای آنلاین خیلی زود شکست خورده و از ادامه مسیر دلسرد می‌شوند. این مقاله مقدمه‌ای است که هر یک از ما باید قبل از راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین آن را بدانیم. هر چند آموزش‌های ارائه شدن در این مقاله کامل نیست ولی باز کمک بزرگی برای تصمیم‌گیری بهتر در زمینه راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی مناسب می‌نماید.امیدوارم اطلاعات این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد. حال قبل از هر کاری به معرفی چهار گام اصلی در راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی می‌پردازیم:

nimbus_1168_526

چهار گام اصلی برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین:
۱) سرویس یا خدمتی ارزش‌مند تولید کنید
۲) محصولات رایگانی را در اختیار کاربران قرار دهید که ارزش فراوان دارد
۳) با مخاطبین خود در ارتباط باشید( هم از آن‌ها ایمیل بگیرید و هم به آن‌های ایمیل بزنید)
۴) افراد را به سایت خود جذب کنید( از طریق اقدامات مختلفی همچون لینک از شبکه‌های اجتماعی، affiliations و…)
مهم‌ترین نکته در یک کسب و کار آنلاین ارتباط داشتن با مخاطبین است. برای به دست آوردن ترافیک مناسب برای سایت خود در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و در گروه‌هایی که در حوزه تخصصی شما کار می‌کنند با مردم مشارکت داشته باشید. روی پست‌ها کامنت بگذارید و اطلاعاتتان را در اختیار دیگران قرار دهید. همچنین قسمتی از مطالبتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و از آن‌ها بخواهید که برای دسترسی به باقی مطالب به سایت شما سربزنند. هیچوقت از ارتباط برقرار کردن با دیگران ترس نداشته باشید. از کسانی که به سایت شما وارد می‌شوند بخواهید تا اطلاعات تماس خود را به شما بدهند و با جمع‌آوری این اطلاعات ارزشمند به صورت پایدار و دوستانه با آن‌ها در تماس باشید و آن‌ها را از محصولات جدیدتان آگاه نمایید. از مردم بهره‌برداری نکنید و به آن‌ها ثابت کنید که برای کمک به آن‌ها فعالیت می‌کنید. به خاطر داشته باشید اولین قدم برای آغاز یک دوستی آن است که به مخاطبتان ثابت کنید واقعا می‌خواهید به او کمک کنید. شاید با خود بگویید چرا باید در کسب و کار خود با دیگران دوست شوم؟! پاسخ این است شما هیچوقت به دوستی که قصد کمک به شما را دارد نه نمی‌گویید اما نه گفتن به یک بیگانه بسیار آسان است.
قبل از راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:
• حتما قبل از آغاز بازار هدف و مشتریان خود را بشناسید
• با توجه به مشتریانتان محصولات و خدمات خود را تولید و ارائه کنید
• حتما قبل از آغاز به کار مدل درآمدی سایت خود را تهیه نمایید. توجه داشته باشید که داشتن مدل درآمدی به این معنی نیست که حتما باید از روز اول پول پارو کنید. معنی آن این است که باید حتما برنامه‌ای برای کسب درآمد از وب‌سایت خود داشته باشید.
همیشه در کسب و کار خود به این موارد توجه کنید:
یک هدف داشته باشید
برای کسب و کار خود یک هدف تعریف کنید و تمام تصمیمات خود را بر مبنای آن هدف اتخاذ کنید. به عنوان مثال هدفتان می‌تواند افزایش فروش محصولات باشد یا افزایش ترافیک سایت و تبدیل سایت به یک مرجع و اخذ تبلیغات. به هر حال این موضوع را جدی بگیرید. هر اقدامی را قبل از انجا با هدف خود چک کنید، در صورتی که شما را در رسیدن به هدفتان یاری می‌کند آن را انجام دهید در غیر این صورت آن را کنار بگذارید.
یک چهره‌ی خوب باشید
فراموش نکنید که در دنیای امروز اینترنت پر شده از کلاه‌بردارانی که با عناوین زیبا و فریبنده اقدام به کلاه‌برداری از مردم می‌کنند. این‌که برای مردم یک چهره خوب باشید یک الزام است. می‌توانید از طرق مختلف اعتماد مردم را نسبت به خود جلب نموده و رابطه محکمی با آن‌ها برقرار کنید.
در ازای محصولات خود پول طلب کنید
هرچند ارائه محصولات و پیشنهادات رایگان تاثیر بسیاری در کسب و کار شما خواهند داشت اما هرگز فراموش نکنید که شما باید از کارتان پول دربیاورید. همیشه از محصولات رایگان به عنوان پلی برای فروش محصولات اصلی استفاده کنید. برای فروش محصولاتتان از مشوق‌هایی همچون کپن تخفیف و یا اشانتیون استفاده کنید. دادن اشانتیون در کنار محصول اصلی بدون اطلاع قبلی تاثیر بی‌نظیری در وفاداری مشتریانتان دارد.
سبد محصول خود را کامل کنید
به یاد داشته باشید سرمایه‌گذاری روی یک محصول خاص در یک حوزه به هیچ‌وجه فکر عاقلانه‌ای نیست. همواره سعی کنید تا در حوزه فعالیت خود انواع مختلف محصولات را ارائه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا همه مشتریانتان را راضی نگه دارید و علاوه بر آن شما می‌توانید بفهمید که میزان استقبال از کدامیک از محصولات بیشتر است و روی آن سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهید.
این فرمول ساده را به خاطر بسپارید:
رسیدن به درآمد ۱ میلیون تومان در ماه از صفر به همان اندازه رسیدن به درآمد ۱۰ میلیون از ۱ میلیون تومان در ماه سخت است. این عبارت قصد دارد به شما بگوید که همواره باید برای رشد کسب و کار خود تلاش کنید. گاهی ممکن است در صورت رسیدن به مقداری سود خیال شما از موفقیت کسب و کارتان راحت شده و اندکی سرعت خود را کاهش دهید. این یک اشتباه بزرگ است که باعث می‌شود در همان زمان رقبایتان از شما پیشی گرفته و مشتریان شما برای برطرف شدن نیازهایشان به آن‌ها مراجعه کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

بازار هدف و فرمول شناسایی آن

شناسایی بازار هدف در کسب‌وکاری بسیار مهم است.