بازاریابی شبکه‌ای چیست؟

بازاریابی شبکه‌ای چیست؟

بازاریابی شبکه‌ایبازاریابی شبکه‌ای

حتما همگی شما نام بازاریابی شبکه‌ای یا نتورک مارکتینگ را شنیده‌اید. بازاریابی شبکه‌ای برای نخستین بار بیش از ده سال پیش به طور غیرقانونی وارد ایران شده و عده‌ی زیادی را درگیر خود نمود. در آن زمان شرکت‌هایی که اغلب کلاه‌بردار بودند با ترفندهای مختلف مردم را وارد هرم‌های خود نموده و از این طریق پول فرآوانی به دست می‌آوردند. کالاها یا خدماتی که در آن زمان مورد معامله قرار می‌گرفت ارزش چندانی نداشت و در عوض با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسید. در بسیاری از موارد اصلا کالایی درمیان نبود و پول به طور مستقیم دست به دست می‌شد و از این گردش مالی به وجود آمده پورسانت‌های افراد حاضر در شبکه پرداخت می‌شد. با توجه به اینکه در این روش کالاها و خدمات به قیمت واقعی خرید و فروش نمی‌شدند و در بسیاری از موارد پول به صورت مستقیم مورد معامله قرار می‌گرفت این روش غیر قانونی اعلام و بسیاری از افراد فعال در آن متضرر شدند. با ادامه مقاله بازاریابی شبکه‌ای با کسب و کاران همراه باشید.

اما بازاریابی شبکه‌ای در اصل چه چیزی است؟

بازاریابی شبکه‌ای، راه‌اندازی شبکه‌ای از افراد است که کار بازاریابی و فروش را برای شرکتی انجام می‌دهند و در ازای آن پورسانتی دریافت می‌کنند. در این روش کالا و خدمات ارزان‌تر از حالت عادی به فروش می‌رسند زیرا با فروش کالا و خدمات به روش بازاریابی شبکه‌ای در بسیاری از هزینه‌ها صرف جویی می‌شود. هزینه‌های کاسته شده در قالب تخفیف و پورسانت نمود میابند و در نهایت علاوه بر پورسانتی که به بازاریابان شبکه‌ای اختصاص می‌یابد، تخفیفی نیز به مشتری نهایی تعلق خواهد گرفت.

بازاریابی شبکه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

بازاریابی شبکه‌ای برای تمامی کسانی که می‌خواهند یک کار پر سود و بدون نیاز به سرمایه داشته باشند مناسب است. البته هرچند این کار نیاز به سرمایه اولیه ندارد اما کاری سخت و طاقت‌فرساست. برای انجام بازاریابی شبکه‌ای می‌بایست پشتکار فراوانی به خرج داد. موانع زیادی مقابل بازاریابان شبکه‌ای وجود دارد که البته با پشت سر گذاشتن این موانع درآمدهای باورنکردنی بدون حتی ذره‌ای فعالیت به حسابشان سرازیر خواهد شد.

آیا در ایران نیز میتوان بازایابی شبکه‌ای انجام داد؟

در ایران نیز شرکت‌هایی وجود دارند که مجوزهای لازم جهت بازاریابی شبکه‌ای را دارا بوده و مشغول فعالیت می‌باشند. برای انتخاب شرکت مناسب می‌بایست مواردی را رعایت نمایید. از جمله این موارد می‌توان به اعتبار و طرح درآمدی اشاره نمود.

اگر به دنبال یک کار پاره وقت هستید بازاریابی شبکه‌ای می‌تواند کاری مناسب باشد. بازاریابی شبکه‌ای در حال حاضر در تمام دنیا در حال رشد چشم‌گیری است. شما هم می‌توانید با کمی بررسی و مطالعه فعالیت در این صنعت را آغاز نموده و درآمد مناسبی از این محل به دست آورید.

بازاریابی شبکه‌ای

2 نظر

  1. بازاریابی شبکه ای در ایران جای رشد بسیاری داره و امیدوارم سایت شما کمک به سزایی در فرهنگ سازی صحیح این صنعت در ایران داشته باشه

  2. بهترین کوتاه کننده لینک

    سلام ممنونم مطلب بسیار عالی بود

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

بازار هدف و فرمول شناسایی آن

شناسایی بازار هدف در کسب‌وکاری بسیار مهم است.