تب داغ دیجیتال مارکتینگ

تب داغ دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگدیجیتال مارکتینگ

با ظهور کسب و کارهای اینترنتی و گسترش استارت‌آپ‌ها صحبت از دیجیتال مارکتینگ روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها مبالغ زیادی را صرف اجرای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ می‌کنند. بسیاری از افراد به این حوزه علاقه‌مند شده و در دوره‌های آموزشی آن شرکت می‌کنند تا بتوانند در بازار کار شغل مناسبی بیابند. و در نهایت می‌توان گفت تب دیجیتال مارکتینگ روز به روز افزایش می‌یابد. البته این موضوع تنها به ایران محدود نمی‌شود و در تمام جهان همین شرایط پابرجاست.

در چند سال گذشته، گسترش استفاده مردم از اینترنت و ظهور پدیده‌ی کسب و کار اینترنتی منجر به روی آوردن به تبلیغات و بازاریابی در محیط اینترنت با استفاده از ابزارهای دیجیتال( دیجیتال مارکتینگ) شده است. دیجیتال مارکتینگ مزایای فرآوانی را با خود به همراه آورده است. از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی آسان به مخاطبان کسب و کار
  • هزینه‌ی پایین‌تر به نسبت تبلیغات فیزیکی
  • دریافت بازخورد بهتر نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی
  • سادگی در گزارش‌گیری و دستیابی به آمار دقیق
  • تنوع در انواع گوناگون روش‌های تبلیغاتی

موارد فوق به خوبی دلایل استقبال از این حوزه را مشخص می‌کنند. شما با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌توانید به سادگی به مشتریان هدف خود دسترسی داشته باشید. اما زمانی که از تبلیغات سنتی استفاده می‌کنید در واقع نمی‌توانید به خوبی مخاطبان تبلیغات خود را از فیلتر بگذرانید.

زمانی که از تبلیغات دیجیتال استفاده می‌کنید می‌توانید به سادگی تنها به ازای کسانی که تبلیغ شما را مشاهده می‌کنند هزینه پرداخت کنید. کاری که در تبلیغات سنتی امکان‌پذیر نیست. شما زمانی که یک آگهی تبلیغاتی در تلویزیون پخش می‌کنید نمی‌دانید که در زمان پخش چند نفر در حال تماشای آن شبکه و آن برنامه خاص هستند.

وجود ابزارهای دقیق آمارگیری و گزارشگیری از دیگر مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ است. وقتی که شما یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید به راحتی می‌توانید تعداد مراجعه کنندگان به وب‌سایت و یا اپلیکیشنتان را زیر نظر داشته باشید و حتی بفهمید که هر کاربر از چه طریقی وارد وب‌سایت شما شده است.

گوناگونی روش‌های تبلیغ در فضای دیجیتال نیز یکی دیگر از مزیت‌هاست. عکس، متن، ویدئو، صدا و… همگی ابزاهایی هستند که می‌توانید در تبلیغاتتان از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید با توجه به نوع محصول و یا خدماتتان نوع از هر یک از این ابزارها استفاده کنید.

با توجه به موارد عنوان شده می‌توان دریافت که نتیجه‌ای که از بازاریابی دیجیتال به دست می‌آید بسیار مطلوب‌تر از استفاده از شیوه‌های رایج سنتی است. امروزه در میان جنگ بین کسب و کارهای اینترنتی دیجیتال مارکتینگ به یکی از قدرتمندترین سلاح‌ها تبدیل شده است. آشنایی با ترفندهای بازاریابی دیجیتال در عصر حاضر می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه فردی و یافتن شغل‌های مناسب برای هر شخص باشد.

برای آشنایی با راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ ویدئوی راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی را مشاهده کنید.

 

 

دیجیتال مارکتینگ

1 نظر

  1. با سلام خسته نباشد واقع مطلب خوبی بود خسته نباشد

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

سئو عکس ها و تصاویر

تصاویر و عکس‌ها به عنوان یکی از عناصر