۷ گام برای تبدیل شدن به یک غول شبکه‌های اجتماعی

۷ گام برای تبدیل شدن به یک غول شبکه‌های اجتماعی

7 گام برای تبدیل شدن به یک غول شبکه‌های اجتماعی7 گام برای تبدیل شدن به یک غول شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از مردم در آرزوی ساختن کسب و کار شخصی خود و ساختن زندگی هستند که به آن‌ها اجاره دهد در حالی که به مسافرت می‌روند یا تفریح می‌کنند کسب درآمد داشته باشند. مشکل ۹۹ درصد مردم این است که این رویای خود را دنبال نمی‌کنند تا به آن جامع عمل بپوشانند. اما انجام این کار بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. تنها کافیست یک حساب کاربری در شبکه‌های‌ی اجتماعی ایجاد کنید.

تای لوپز یکی از افراد موفق در حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. او با یک ویدئو با نام اینجا در گاراژ من در یوتیوب به شهرت رسید. این ویدئو تا کنون بیش از ۶۷ میلیون بار مشاهده شده است. مطالب ارائه شده در این مقاله برگرفته از برخی توصیه‌های اوست.

  1. خودتان را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

شروع کنید به تبلیغ کردن خودتان. ویدئوی تای لوپز با عنوان اینجا در گاراژ من میلیون‌ها بار دیده شد. این ویدئو تنها به وسیله‌ی یک گوشی موبایل ضبط شده بود اما توانست به خوبی مردم را متقاعد نماید که او یک بازاریاب توانمند است.

  1. بسیار فعال باشید

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی یک کار front loading است. این به این معنی است که در ابتدای کار می‌بایست تلاش بسیار زیادی انجام داد. بر خلاف یک بیزینس تردمیلی اگر شما در ابتدای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فعالیت نداشته باشید درآمدتان به صفر خواهد رسید.

پیشنهاد تای لوپز این است که روی مشتریان با ارزش بالا تمرکز کنید. اشخاصی همچون پزشکان، وکلا، دندان‌پزشکان و… برای پرداخت پول با شما بحث نمی‌کنند. زمانی که شما کاری را برای مثلا یک دندان پزشک انجام می‌دهید این برای شما بسیار آسان است که کارهای مشابه را برای سایر دندان پزشکان انجام دهید.

  1. خدماتتان را در قالب پکیج‌های مختلف ارائه نمایید

مشتریان همواره به دنبال انتخاب‌های گوناگون هستند. بسیاری از مشتریان همواره به دنبال پکیج‌های طلایی هستند. خدماتتان را در قالب پکیج‌های گوناگون ارائه دهید زیرا در غیر این صورت مشتریانی که به دنبال انتخاب‌های بیشتر هستند را از دست خواهید داد.

  1. خیلی سریع به مشتریان خدمات ارائه کنید

مشتریان شما نیاز دارند تا برای همکاری با شما احساس کسب منفعت کنند. شما می‌توانید در ابتدای کار خود از اقوام و دوستانتان بخواهید تا مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود را به شما بدهند. در ادامه و برای دریافت مشتریان جدید می‌توانید یک بررسی سطحی از وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی آن‌ها انجام دهید و سپس پیشنهاد خود را با این عنوان “کاری که تا کنون انجام و اقداماتی که من انجام خواهم داد” به آن‌ها مطرح نمایید.

  1. داستان‌های جذاب خلق کنید تا مشتریان را جذب نمایید

تای لوپز به یکی از شاگردان خود اشاره می‌کند که توانست در سن ۲۲ سالگی به درآمد ماهانه ۱۰۰٫۰۰۰ دلار دست یابد. دلیل موفقیت او فقط ساخت یک داستان برای برندش بود. تولید یک داستان متقاعد کننده، پشت صحنه و جالب که روز به روز دنبال می‌شود می‌تواند برای شما مثل یک تبلیغات ادامه دار عمل کرده و کاربران را هر روز به سمت شما جذب کند.

  1. نتایج را بررسی کنید

شما نیاز دارید تا گاهی اوقات به مشتریان خود نشان دهید که اقدامات شما چه تاثیری روی کسب و کار و شبکه‌های اجتماعی آن‌ها گذاشته است. به همین دلیل از ابزارهایی همچون Hootsuite استفاده کنید تا نتیجه کارتان را دریافت کنید.

  1. کارمند استخدام کنید

از نظر لوپز شما باید مانند ژنرال یک ارتش باشید تا تیمی را برای انجام کارهای بزرگ گردآوری می‌کند. شما حداقل به یک دستیار و یک حسابدار برای انجام کارهای روزانه و مدیریت حساب‌هایتان نیاز دارید. او به این جمله از دومین مربی خودش اشاره کرد که می‌گفت: درواقع شما زمانی که برای خودتان کار می‌کنید ایجاد ثروت نمی‌کنید، بلکه زمانی ثروتمند می‌شوید که دیگران برای شما کار کنند.

برگرفته از: entrepreneur

 

۷ گام برای تبدیل شدن به یک غول شبکه‌های اجتماعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

بازار هدف و فرمول شناسایی آن

شناسایی بازار هدف در کسب‌وکاری بسیار مهم است.