Influencer marketing چیست؟

Influencer marketing چیست؟

Influencer marketingInfluencer marketing

تقریبا تمام کسانی که شناخت اندکی از بازاریابی دارند می‌دانند بازاریابی دهان به دهان یکی از قوی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی به شمار می‌رود. البته بازاریابی دهان به دهان نیز روش‌ها و کارکردهای متفاوتی دارد که یکی از قوی‌ترین انواع آن Influencer marketing است. Influencer marketing مارکتینگ را می‌توان بازاریابی توسط افراد مشهور و یا بازاریابی توسط افراد تاثیرگذار معنی کرد. برای ادامه مطالب با کسب و کاران همراه باشید.

مدتی است که این مفهوم در ایران روی زبان‌ها افتاده و افراد و شرکت‌های متفاوت به منظور معرفی کالا و خدمات خود از آن استفاده می‌کنند. در واقع Influencer marketing نوعی از بازاریابی دهان به دهان در شبکه‌های اجتماعی است که توسط افراد مشهور در حوزه‌های مختلف و یا فعالان در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. به خاطر تعداد بالای دنبال‌کنندگان این افراد در شبکه‌های اجتماعی، هر محصول یا خدمتی که توسط آن‌ها معرفی شود در واقع به تعداد زیادی از مشتری‌های جدید معرفی می‌شود که این موضوع موجب بالا رفتن شناخت برند( Brand Awareness) می‌شود. معمولا برندها ترجیه می‌دهند تا افراد تاثیرگذار به سبک و سیاق خود محصول و خدمات آن‌ها را معرفی کنند.

مفهوم Influencer marketing چند وقتی است که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از صاحبان کالا و خدمات به منظور معرفی محصولات و خدمات خود دست به دامن افراد مشهور در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند. کار به جایی رسیده است که برخی افراد پرمخاطب حتی خارج از ایران نیز اقدام به تبلیغات برخی کالاها، خدمات، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و… می‌نمایند.

بسیاری از افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی در قبال ارائه پست‌های تبلیغاتی پول دریافت می‌کنند. برخی هم هدایایی از تولیدکنندگان و یا فروشندگان  دریافت می‌نمایند و در عوض محصولات و خدمات آن‌ها را معرفی می‌نمایند.

شاید تا پیش از این و یا هنوز و در سایر کشورها وبلاگ شخصی افراد تاثیرگذار بهترین مکان برای معرفی محصولات و خدمات سایرین به حساب بیاید اما در حال حاضر و در ایران بهترین مکان برای معرفی این موارد صفحه اینستاگرام و یا کانال تلگرام این افراد می‌باشد.

برخی از این افراد تاثیرگذار حتی از این هم جلوتر می‌روند و برای افتتاح شعب جدید فروشگاه‌ها، شرکت در برنامه‌های تلویزیونی، شرکت در رویدادهای خاص و… به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند. به راستی که با توسعه‌ی اینترنت و تسهیل استفاده از آن، زمینه‌ی درآمدزایی و شکوفایی استعداد بسیاری از افراد را فراهم نموده است.

 

چگونه Influencer marketing به خرید منجر می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با استفاده از Influencer marketing می‌بایست در نظر گرفت همکاری با یک شخص صادق و مورد اعتماد است. بر اساس یک بررسی ۴۴ درصد از خانم‌هایی که خود را فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند، حداقل یک خرید به واسطه‌ی معرفی یک فرد صادق تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی را انجام داده‌اند. این موضوع اهمیت همکاری با افراد صادق که مورد اعتماد مردم هستند را تصدیق می‌کند. بنابراین اگر شما قصد همکاری با افراد پرمخاطب در شبکه‌های اجتماعی را دارید، در انتخاب آن شخص نهایت دقت را به عمل بیاورید.

 

Influencer marketing

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

بازار هدف و فرمول شناسایی آن

شناسایی بازار هدف در کسب‌وکاری بسیار مهم است.