دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۶

دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۶

دیجیتال مارکتینگدیجیتال مارکتینگ

آیا تا کنون با خودتان فکر کرده‌اید که اگر بتوانید جلسه‌ای با یکی از کارآفرین‌ها یا یکی از مدیران استارتاپ‌های موفق داشته باشید چه سوالاتی از او می‌پرسید؟ Brian Hughes یکی از فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ این فرصت را داشته تا با چهار نفر از این افراد مصاحبه کند و از تجربیات گران‌بهای آن‌ها در این حوزه بهره ببرد. او سوالاتی را که در ذهن داشته از این افراد پرسیده و نتیجه آن را در قالب این مقاله جمع‌آوری نموده است.

چه اتفاقی برای بازاریابی با موبایل خواهد افتاد؟

یکی از اجزا دیجیتال مارکتینگ بازاریابی با موبایل است. اندی کرستودینا موسس شرکت  Orbit Media که در حوزه طراحی و ساخت وب‌سایت‌های مناسب برای موبایل فعالیت می‌کند بر این عقیده است که سال ۲۰۱۵ نقطه عطفی در استفاده از تلفن‌های همراه در سطح جهان برای مقاصد مختلف از جستجو در اینترنت تا تجارت الکترونیک در موبایل بوده است. با توجه به اینکه در حال حاضر گوگل، مناسب بودن برای استفاده در موبایل را به عنوان یکی از فاکتورهای اساسی در بهینه‌سازی( SEO) وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد شاید اهمیت یافتن رسپانسیو بودن وب‌سایت‌ها برای گوشی‌های موبایل هستیم.

اهمیت توجه به تجربه کاربری( UX) نیز در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت. کسب و کارها برای باقی ماندن در دنیای موبایلی امروز نیاز دارند تا تجربه‌های خوب و به یادماندنی را کاربرانشان ایجاد کنند. کسب و کارها باید بدانند چه نوع محتوایی نیاز دارند تا بتوانند توجه و تعاملات بیشتر مخاطبان خود را به دست آورند.

در سال ۲۰۱۶ چه بر سر سئو می‌آید؟

Nadav Dakner موسس شرکت InboundJunction و متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ از پیش‌بینی‌هایش می‌گوید:

سئو همچنان به تحولات خود ادامه می‌دهد. چالش اصلی این است که چطور محتوایی را تهیه کنیم که هم برای استفاده افراد مناسب باشد و هم برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. به عنوان یک قاعده کلی شما همواره باید بر ایجاد ارزش افزوده برای افراد و همچنین پاسخ به سوالات و مسائل آن‌ها تمرکز کنید. این مسئله که محتوای شما پاسخی برای سوالات جستجو شده باشد برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهینه‌سازی یکی از صفحات وب‌سایت برای یک کلیدواژه خاص تنها اولین گام است. جادو زمانی اتفاق می‌افتد که شما محتوایی که پاسخ سوالات کاربر را می‌دهد با تصاویر و ویدئوهای مربوط ترکیب کنید تا بتوانید از این طریق نرخ خروج سایت خود را کاهش دهید. البته اینکه صفحات یا صفحات فرود خاصی نیز برای کلیدواژه خاصی طراحی کنید تا در نتایج جستجو بهتر پیدا شوند نیز اقدام خوبی است.

آینده لینک‌دهی چه می‌شود؟

Elad Mor موسس شرکت Marketacross بر این عقیده است که لینک‌دهی تا مرگ فاصله زیادی دارد. سال گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد حذف ارزش لینک‌دهی توسط گوگل بین مردم اتفاق افتاد، اما این موضوع در تمام موارد مصداق ندارد. دقیقا مثل بهینه‌سازی کلیدواژه‌ها موضوع مهم کیفیت است نه کمیت. لینک‌های مرتبط و مفید نقش مهمی در الگوریتم رتبه‌دهی گوگل دارند زیرا نشان دهنده درستی و اعتبار محتوا هستند.

لینک‌های متنی قوی‌ترین نوع لینک‌دهی از یک وب‌سایت هستند. یک لینک خوب در یک وب‌سایت مربوط به حوزه تخصصی شما می‌تواند اعتبار وب‌سایت شما را تا حد زیادی افزایش دهد. به لینک‌ها به چشم منابع حرفه‌ای بنگرید. یک منبع خوب منبعی است که شبکه گسترده‌ای از افراد و شهرت زیادی را شامل شود. چنین لینک‌هایی باعث می‌شوند وب‌سایت شما در جامعه مجازی به خوبی شناخته شوند.

چرا بازاریابی محتوا باید یکی از اجزا استراتژی‌های سازمانی باشد؟

بازاریابی محتوا یکی از ستون‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ است. برایان ساتر از شرکت  Wasp Barcode Technologies از اهمیت ورود بازاریابی محتوا به چرخه همکاری‌های سازمانی صحبت می‌کند. با توجه به اعتیاد شدیدی که بحث بازاریابی محتوا وجود دارد این که کسب و کارهای کوچک در خصوص نتیجه آن با توجه به زمان و هزینه‌ای که برای آن صرف می‌کنند نگران باشند کاملا طبیعی است. از نظر ساتر ارزش بازاریابی محتوا تا زمانی وجود دارد که آن را به شیوه صحیح انجام دهید. برای کسب و کارهای کوچک B2B مهم این است که بدانند کدام قسمت از محتوا را می‌توانند برای استفاده در چرخه فروش به کار گیرند.

به عنوان مثال ما در شرکت خودمان مقدار زیادی اطلاعات درباره محصولاتمان در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم تا بتوانند به درستی تفاوت میان محصولاتمان را درک کرده و بهترین گزینه را با توجه به نوع نیازشان انتخاب کنند.

به هر حال تکنولوژی در حال تغییر است و ما برای بازاریابی کارآمد می‌بایست پا به پای آن پیش رویم. امید است موارد عنوان شده را در نظر گرفته و بتوانید با توجه به آن‌ها دیجیتال مارکتینگ را به بهترین نحو به انجام برسانید.

منبع: business.com

دیجیتال مارکتینگ

1 نظر

  1. سلام روز بخیر
    قبلا ازتون دعوتتون کرده بودم برای عضویت در گروه جامعه وبمستران
    مهندس چرا نیومدی توی گروه
    خوشحال میشیم تشریف بیارید و دوستان دیگه تبادل اطلاعات داشته باشیم
    گروه جامعه وب مستر ها

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

بازار هدف و فرمول شناسایی آن

شناسایی بازار هدف در کسب‌وکاری بسیار مهم است.