تبلیغات آنلاین، انواع، پلتفرم‌ها و بازخوردها

تبلیغات آنلاین، انواع، پلتفرم‌ها و بازخوردها

تبلیغات آنلاینانواع تبلیغات آنلاین

شاید شما هم تجربه انجام تبلیغات آنلاین را برای کسب‌وکار خود داشته باشید. تبلیغات آنلاین طی سال‌های گذشته از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار شده‌اند. بسیاری از بیزینس‌های مختلف برای معرفی خود به مردم رو به اینگونه تبلیغات آورده‌اند. این مدل تبلیغات طیف گسترده‌ای از یک بنر تبلیغاتی در یک وب‌سایت تا معرفی توسط اینفلوئنسرها و بلاگرها را شامل می‌شود. عدم آشنایی با اصول انجام تبلیغات آنلاین می‌تواند بازخورد آن را به شدت کاهش دهد. تا جایی که خیلی اوقات حتی پول هزینه شده برای خود تبلیغ هم درنمی‌آید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله از کسب‌وکاران درباره تبلیغات آنلاین اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان بگذاریم.

انواع تبلیغات آنلاین

همانطور که گفته شد تبلیغات در محیط آنلاین دارای تنوع بسیار بالایی می‌باشد. ما در این قسمت به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تبلیغات کلیکی:

 شاید بتوان گفت یکی از ساده‌ترین انواع تبلیغات آنلاین، تبلیغات کلیکی است. در این روش شما به ازای هر بار کلیک که روی بنر یا لینک تبلیغاتی شما زده می‌شود پول پرداخت خواهید کرد. 

تبلیغات زمانی ثابت:

در این مدل، شما مکانی از یک وب‌سایت دیگر را برای مدتی مثلا یک ماه اجاره خواهید کرد و بنر و اطلاعات مورد نظر خود را در آن قرار خواهید داد. به این ترتیب شما هزینه مربوط به یک ماه را پرداخت کرده و تا پایان آن یک ماه، آن مکان متعلق به شما خواهد بود.

پرداخت به ازای نمایش:

در این روش، شخص یا وب‌سایت تبلیغ کننده، به ازای هر بار نمایش تبلیغ شما هزینه‌ای را از شما دریافت می‌کنند. به این مدل تبلیغات اصطلاحا CPI نیز گفته می‌شود.

بازخورد تبلیغات آنلاین چگونه است؟

اگر تجربه انجام تبلیغات آنلاین را داشته باشید حتما با این چالش روبرو شده‌اید که گاهی اوقات بازخورد این مدل از تبلیغات بسیار پایین است. گاهی اوقات با انجام تبلیغات آنلاین حتی هزینه خود تبلیغات هم بدست نمی‌آید. اما دلیل پایین بودن بازدهی این مدل تبلیغات چیست؟

دلیل اصلی پایین بودن بازدهی این نوع تبلیغات این است که کسانی که از طریق این تبلیغات وارد وب‌سایت ما می‌شوند عموما هیچ شناختی از ما ندارند. در عین حال انتظار ما از این افراد این است که فورا مبلغی را پرداخت کرده و خریدی از ما انجام دهند. این انتظار ریسک بسیار بالایی برای این افراد محسوب می‌شود. پس دلیل اصلی پایین بودن بازده تبلیغات آنلاین شاید انتظار بیش از حد ما از افرادیست که وارد وب‌سایت ما می‌شوند.

چطور بازده را بالا ببریم؟

برای بالا بردن بازده باید انتظارمان را عوض کنیم. البته اینکه کسی به واسطه تبلیغ وارد صفحه فرود ما شود و خریدی را انجام دهد بسیار خوب است. اما یک روش خیلی کاربردی دیگر این است که از افرادی که وارد صفحه فرود ما می‌شوند درخواست نماییم تا اطلاعات تماسشان را در اختیار ما قرار دهند. البته همین درخواست هم در اکثر مواقع با استقبال روبرو نمی‌شود. پس برای دریافت اطلاعات تماس می‌بایست پیشنهاد ارزشمندی را به آن‌ها ارائه دهید. پیشنهادهایی از جمله کد تخفیف، ویدئوی آموزشی رایگان، کتاب الکترونیکی و… .

اگر به حوزه‌ی کسب‌وکار و مارکتینگ علاقه‌مند هستید، حتما سری به صفحه آموزش دیجیتال مارکتینگ بزنید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

در دنیای پر رقابت امروز، تجربه مشتری نقش