امروزه استفاده از اینفوگرافیها در بازاریابی بسیار در جهان مرسوم شده است. در این مقاله سعی شده است که انواع اینفوگرافی معرفی شده و چگونگی استفاده از آن اندکی بازگو شود. بهتر است قبل از هر چیز تعریفی از اینفوگرافی ارائه دهیم:
اینفوگرافی چیست؟
اینفوگرافی ابزاری برای جلب نظر مردم است که در آن اطلاعات در قالب تصاویر، نمودارها و طرحهای مختلف به صورتی که همگی بازگو کننده یک موضوع هستند نمایش داده میشوند.
چرا باید برای بازاریابی محصولاتمان از اینفوگرافی استفاده کنیم؟
استفاده از اینفوگرافی روز به روز در حال گسترش است. با نگاهی به آمار جست و جوهای انجام شده در گوگل میتوان روند رو به رشد استفاده از این ابزار را در جهان و ایران مشاهده کرد. اما چه چیزی دلیل این همه استقبال است؟ مهمترین دلایل استفاده از اینفوگرافی عبارتند از:
- با استفاده از اینفوگرافی میتوانید حیطه فعالیت خود در شبکههای اجتمعای را افزایش دهید
- زمانی که مردم اینفوگرافیهای شما را به اشتراک میگذارند افراد دیگر نیز میتوانند با کسب و کار شما آشنا شوند
- افراد با دیدن اینفوگرافی مشتاق میشوند تا درباره شما بیشتر بدانند
- با استفاده از اینفوگرافی میتوانید در میان بازار شلوغ اطلاعات در دنیای آنلاین توجه مخاطبان را به خود جلب کنید
کلیدهای ساختن یک اینفوگرافی خوب
- انتخاب جامعه هدف
برای اینکه اینفوگرافی شما مورد استقبال واقع شود باید ابتدا مخاطبان خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال شما میخواهید در خصوص باغبانی ارگانیک اینفوگرافی بسازید. برای اینکار ابتدا باید مشخص نمایید که این اینفوگرافی را در کجا میخواهید ارائه کنید. باید گروههایی که به این موضوع علاقهمند هستند را یافته و برای آنها برنامهریزی کنید.
- سادهسازی مسائل پیچیده
باید این نکته را به خاطر داشته باشید که یکی از وظایف اینفوگرافی ساده نمودن مسائل پیچیده است. اینفوگرافی خوب آن است که بتواند با سادهترین روش مسائل پیچیده را به تصویر کشیده و برای مخاطب قابل فهم کند.
- موضوعات پرمخاطب انتخاب کنید
برای اینکه اینفوگرافی شما مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد باید سعی کنید از موضوعاتی استفاده کنید که در میان افرادی که در حوزه شما فعالیت میکنند از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
انواع اینفوگرافی
در این قسمت میخواهیم به تعدادی از مدلهای اینفوگرافی اشاره کنیم:
- آگاهی بخشی
در این نوع از اینفوگرافیها هدف آگاهی رسانی به مخاطبان است. در این روش با استفاده از طرحها و جدولهای مختلف درباره موضوع خاصی به مخاطبان اطلاعرسانی میشود.
- فرآیند
در این نوع از اینفوگرافیها فرآیند انجام کار نمایش داده میشود. به عنوان مثال شما میتوانید مشتریانتان را برای خرید از سایتتان از این طریق به سادگی و با سرعت آموزش دهید.
- جالب و طنز
در این نوع با بهکار بردن مطالب و تصاویر جالب و خندهدار کمی به اینفوگرافی خود حال و هوای دوستانهتر میدهیم.
- اینفوگرافیک
در این روش از تعدادی تصویر، جدول، نمودار و… به صورت همزمان استفاده میشود. این نوع اینفوگرافیها در رساندن مطلب به مخاطب بسیار خوب عمل میکنند.
1 نظر
ali
با تشکر از اطلاعات کامل و مفیدتون