بازاریابی محتوا یکی از قویترین ابزارهایی است که این امکان را به شما میدهد تا رابطهتان را با مخاطبان کنونی خود حفظ کنید و مشتریان جدید به دست آورید. اما متاسفانه در حال حاضر اکثر کسب و کارها آن را جدی نمیگیرند. در این مقاله به معرفی ۳ نکته در بازاریابی محتوا میپردازیم که دانستن آن بسیار مهم است.
بر اساس یک پژوهش جدید که توسط Forrester انجام شد، ۸۷ درصد برندها محتوایی را ایجاد میکنند که مشتریانشان آن را بخوانند و به اشتراک بگذارند و تنها ۱۳ درصد اعتقاد دارند که محتوای آنها واقعا برای مشتریانشان ارزش آفرینی میکند. این امر به خوبی نیاز کسب و کارها به ارائه محتوای با ارزش و جذاب به مخاطبان را نشان میدهد. شما با دانستن مطالب زیر میتوانید این امکان را به سادگی برای مشتریان کسب و کار خود فراهم کنید. امکانی که شاید بسیاری از کسب و کارها از آن غافلند.
مشتریان خود را بشناسید
موسسه بازاریابی محتوا اعلام کرد که ۶۵ درصد از برندها به اساسیترین مساله یعنی نیاز مشتریان توجه نمیکنند. باید در تمام قسمتهای محتوای خود نیاز مشتریان را در نظر بگیرید. در این خصوص به موارد زیر توجه کنید:
- مشتری خود را بشناسید. برای تولید محتوا مهمترین عامل این است که مشتری خود را شناخته و اطلاعاتی را به او بدهید که از شما انتظار دارد.
- با مسائل و مشکلات مشتریانتان آشنا شوید. این برای مشتری بسیار مهم است که بداند شما برای برطرف نمودن مشکلات او هرکاری را انجام میدهید.
- با مشتریانتان با زبان خودشان صحبت کنید. به یاد داشته باشید نحوهای که با یک خانم جوان ارتباط برقرار میکنید باید متفاوت باشد با شیوهای که برای یک آقای بازنشسته بهکار میبرید.
به خاطر داشته باشید که تمام استراتژی بازاریابی محتوای شما حول محور مشتری میچرخد، پس محتوای خود را برای آنها آماده کنید.
محتوای تبلیغاتی
یک مطالعه جدید نشان میدهد که ۸۸ درصد از برندها تنها اطلاعاتی را با مشتریانشان به اشتراک میگذارند که به نفع خودشان است و منافع خودشان را تامین میکنند و این باعث میشود که مشتریان آنها را به عنوان یک منبع اطلاعات قبول نداشته باشند.به کار بردن محتوای تبلیغاتی بیش از حد باعث میشود که مشتری اعتماد خود را نسبت به برند شما از دست دهد. چیزی که اعتماد مشتریان شما را تضمین میکند ارائه محتوای مورد نیاز اوست. محتوای تبلیغاتی باید با زیرکی و به همراه محتوای خوب و با ارزش به کاربر ارائه شود.
استفاده از عناوین جذاب
مهمترین قسمت یک مطلب عنوان آن است، چون در بسیاری از موارد تنها عناوین هستند که خوانده میشوند. استفاده از عناوین جذاب بهترین روش برای درگیر کردن مخاطب با محتواست و حواس او را به بهترین شکل متمرکز میکند. برای نوشتن مطالب جذاب موارد زیر را در نظر بگیرید:
- از جملاتی که کنجکاوی مخاطبان را برمیانگیزند استفاده کنید. جملاتی مثل چگونه…. یا ۵ روش برای… به شدت کنجکاوی مخاطبانتان را شعلهور میکنند.
- مطمئن باشید که عناوین خود را به اندازه کافی بلند انتخاب میکنید تا بدون اینکه به صورت غیرعادی طولانی باشند پیامتان را نیز به خوبی منتقل کنند.
- جای عناوین فقط در ابتدای متن نیست. پس از هر چند پاراگراف با چند خط فاصله از عناوین جذاب با رنگهای زیبا به صورت خوانا استفاده کنید تا توجه مخاطبان را جلب کند.