Inbound marketing چیست؟

Inbound marketing چیست؟

Inbound marketing چیست؟Inbound marketing چیست؟

حتما همه ما برای معرفی کسب و کار و فروش محصول و خدماتمان روش‌های مختلف تبلیغاتی را امتحان نموده‌ایم. در صورت کلی روش‌های تبلیغاتی به دو روش کلی بازاریابی داخلی( inbound marketing) و بازاریابی خارجی( outbound marketing) قابل تقسیم هستند. برای افزایش اطلاعات خود در خصوص بازاریابی داخلی با این مقاله از کسب و کاران همراه باشید.

ساده‌ترین تعریف از بازاریابی داخلی این است که بگوییم در بازاریابی داخلی تلاش ما بر این است که به جای اینکه کاری کنیم تا توجه افراد را به کسب و کارمان جلب کنیم، کاری کنیم تا  توجه آن‌ها به کسب و کارمان جلب شود. در واقع اقدماتی انجام می‌دهیم تا افراد خود کنجکاو شده و به کسب و کار ما علاقه‌مند شوند.

کرایه یک بیلبورد، تبلیغات کلیکی و بنری در سایت‌های دیگر، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و… همگی از مصادیق بازاریابی خارجی هستند. در بازاریابی خارجی ما با پرداخت هزینه سعی در تحمیل نمودن خود به افراد جامعه هدفمان داریم، در حالی که در بازاریابی داخلی تنها حس توجه و کنجکاوی افراد را برمی‌انگیزیم و در ادامه این خود افراد هستند که به دنبال کسب و کار ما خواهند آمد. اما در عمل برای اجرای بازاریابی داخلی چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ در ادامه به مواردی از این قبیل اشاره شده است:

تولید محتوای با کیفیت برای شبکه‌های اجتماعی

با توجه به افزایش روزافزون استقبال از شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام و اپلیکیشن تلگرام، ارائه محتوای جذاب و مناسب در این شبکه‌ها می‌تواند موفقیت بزرگی را برای کسب و کارها به همراه داشته باشد. تولید محتواهایی همچون فیلم، اینفوگرافیک و… می‌تواند نقش به‌سزایی در رشد تعداد مخاطبان کسب و کار شما داشته باشد.

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو( SEO)

قوی شدن در کلمات کلیدی مد نظر می‌تواند کاربران زیادی را به سمت وب‌سایت کسب و کار شما هدایت نموده و نقش تبلیغاتی هدفمند و کاملا موثر را برای شما ایفا نماید. سئوی قدرمتند یکی از مهم‌ترین ارکان بازاریابی داخلی به شمار می‌آید.

ارتقا برند شخصی

اگر شما دارای یک برند شخصی قوی باشید در هر حال می‌توانید مردم را به سمت کسب و کار خود هدایت نمایید. در ساده‌ترین حالت حتما فست‌فودها، کافی‌شاپ‌ها و کسب‌وکارهای بسیاری را در شهر محل زندگی خود دیده‌اید که متعلق به یک هنرمند، ورزشکار و هر فرد مشهور دیگری باشد. معمولا این کسب و کارها دارای مشتریان فراوانی هستند.

روش‌های فراوان دیگری نیز به منظور انجام اقدامات مربوط به بازاریابی داخلی وجود دارد اما این سه روش جز اصلی‌ترین روش‌های موجود به شمار می‌روند. سعی کنید با افزایش تمرکز روی بازاریابی داخلی، مشتریان خود را ترقیب کنید تا خود به سراغ کسب و کار شما بیاید به جای آن‌که از او درخواست کنید تا سری به شما بزند.

 

Inbound marketing چیست؟

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

آینده بازاریابی در دستان هوش مصنوعی

تحول دیجیتال و پیشرفت‌های سریع در فناوری، به