یکی از روشهای قدیمی و مرسوم برای جذب ترافیک به وبسایت تبلیغات بنری است. به این صورت که شما به وبسایتی که مخاطب زیادی دارد هزینهای را پرداخت میکنید و آن نیز بنر تبلیغاتی شما را در صفحه خود قرار میدهد تا مخاطبان آن را مشاهده و روی آن کلیک کنند. تبلیغات بنری انواع متفاوتی دارد که به عنوان مثالی از آنها میتوان به مدل PPC( pay per click) اشاره کرد که در این مدل شما به ازای کلیکهایی که روی بنر تبلیغاتی شما میشود به سایت مرجع پول پرداخت میکنید. از انواع دیگر این نوع تبلیغات میتوان به PPI( pay per impression) اشاره کرد که در این نوع هزینه به ازای تعداد دفعاتی که بنر نمایش داده میشود پرداخت میشود. اما شاید معروفترین مدلی که در حال حاضر سایتهای گوناگون از آن استفاده میکنند مدل نمایش در بازه زمانی است. به این صورت که شما مبلغی را به منظور نمایش تبلیغتان در یک بازه زمانی مشخص( مثلا یک ماه) پرداخت میکنید و در آن مدت بنر شما در یک قسمت مشخص در سایت( که البته هزینه شما را مشخص میکند) قرار میگیرید. البته مدلهای دیگری نیز در این حوزه وجود دارند که خارج از حوصله این بحث هستند.
اما در رابطه با تبلیغات بنری باید به نکتهای اشاره کنیم. این تبلیغات برای جذب ترافیک به سایت بسیار مناسب هستند و میتوانند برای رساندن شما به هدفهای مالی کمک خوبی باشند. اما نکتهای که در این میان وجود دارد این است که گوگل لینکهای تبلیغاتی پولی را شناسایی میکند و در صورتی که بفهمد سایت شما از اینگونه لینکها استفاده میکند ممکن است برای رتبه شما مشکلاتی پیش بیاورد. البته برای جلوگیری از این حرکت اقداماتی وجود دارند که میتوان با رعایت آنها این خطر را به حداقل رساند. اما دیگر از چه مدلهای تبلیغاتی میتوان در اینترنت استفاده کرد؟
بیشتر بخوانید