امروزه بیش از هر زمان دیگری مدیریت کسبوکار اهمیت یافته است. چرا که تعداد رقبا همواره رو به افزایش است و شرایط اقتصادی، اجتماعی و… جامعه پیچیدگیهای بسیاری دارد. در شرایط پیچیده کنونی، راهاندازی، مدیریت و از همه مهمتر توسعه کسبوکار از اهمیت ویژهای برخوردارند. استفاده از روشهای حرفهای و جدید باعث میشود صاحبان کسبوکار در بتوانند بهترین استراتژیها را اتخاذ کرده و بیزینس خود را بر اساس آن مدیریت کنند. طی بیش از ده سال سابقه حرفهای خود در حوزه کسبوکار، با شرکتهای بسیار بزرگی را برخورد کردهام که دقیقا به خاطر رعایت نکردن همین نکات سادهی مربوط به حوزه توسعه کسبوکار به کلی نابود و منحل شدهاند. اما منظور ما از توسعه کسبوکار در دوره توسعه کسب و کار وبسایت کسبوکاران چیست؟
توسعه کسبوکار چیست؟
تاکنون تعاریف بسیاری در این باره ارائه شده است. اما بهترین تعریف همان است که از نام آن بر میآید. توسعه کسبوکار استفاده از تمام ظرفیتهایی است که باعث میشود یک کسبوکار در بهترین حالت ممکن باشد. اما چرا بهترین حالت؟ گاهی اوقات بهترین حالت برای یک کسبوکار الزاما توسعه و رشد نبوده و در مدیریت کسبوکار مجبور به روی آوردن به استراتژیهای تدافعی و منفعلانه میشویم. اما همین موضوع بسیار اهمیت دارد، چرا که اگر در چنین شرایطی از استراتژیهای تهاجمی استفاده کنیم احتمالا به سمت نابودی کسبوکار و ورشکستگی حرکت خواهیم نمود.
توسعه کسبوکار شامل چه مهارتهایی میشود؟
توسعه کسبوکار شامل مهارتهای متعددی است که یک متخصص در این حوره باید آنها را فرا بگیرید. برخی از این تخصصها عبارتند از:
- تحلیل موقعیت کسبوکار
بررسی موقعیت فعلی بیزینس و رقبا، تحلیل شرایط داخلی و خارجی و تدوین استراتژیها
- تهیه اسناد مورد نیاز
اسنادی همچون طرح کسبوکار، برنامه استراتژیک، امکانسنجی و…
- استانداردسایزی کسبوکار
استانداردسازی فرآیندها، دستورالعملها و تعاملات داخلی و خارجی
- بررسی و توسعه محصولات و خدمات
اعمال تغییرات مورد نیاز بر محصولات و خدمات با توجه به نیاز بازار و محصولات رقبا
- مدیریت پروژه
مدیریت بر نحوه اجرا شدن برنامهها بر اساس استراتژیها، اهداف کلان، اهداف خرد و…
شما در دوره آموزشی جامع توسعه کسبوکار تمام این موارد و برخی مهارتهای دیگر را نیز خواهید آموخت.
برای شرکت در دوره روی دکمه زیر کلیک کنید.
قیمت این دوره به تدریج افزایش خواهد یافت.