چرا باید از ایمیل در بازاریابی استفاده استفاده کنیم؟

چرا باید از ایمیل در بازاریابی استفاده استفاده کنیم؟

بازاریابی با ایمیلبازاریابی با ایمیل

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در بازاریابی انجام می‌شود، برقراری ارتباط با مشتریان است. اما حفظ این ارتباط برای مدت‌ طولانی از اهمیت بیشتری برخوردار است. یکی از مفیدترین و ارزان‌ترین ابزارهای حفظ ارتباط با مشتریان در بازاریابی استفاده از ایمیل است. برخلاف چیزی که شاید بسیاری افراد تصور می‌کنند، استفاده از ایمیل یکی از پربازده‌ترین ابزارهای موجود در حوزه بازاریابی است. این ابزار ارزان و اثربخش شاید برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک تنها کانال ارتباطی با مشتریان باشد. پس استفاده از ایمیل در بازاریابی را باید جدی گرفت و برنامه‌ریزی درستی برای آن داشت.

 

چرا ایمیل بازده زیادی دارد؟

ارسال ایمیل یکی از ارزان‌ترین اقداماتی است که کسب و کارها می‌توانند انجام دهند. بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ توسط انجمن بازاریابی مستقیم انجام شد مشخص گردید که به ازای هر یک دلاری که صرف ارسال ایمیل می‌شود ۵۷٫۲۵ دلار بازخواهد گشت. همچنین این عدد برای کاتالوگ‌های چاپی ۷٫۰۹ و برای سایر ابزارهای بازاریابی غیر ایمیلی ۲۲٫۵۲ دلار می‌باشد.

این اعداد خود گواه تاثیر شگفت‌انگیز استفاده از این ابزار در بازاریابی است. معمولا بهترین روش استفاده از ایمیل، ترکیب آن با ابزارهای دیگر بازاریابی است. این ابزارها می‌توانند سایر ابزارهای بازاریابی اینترنتی و یا حتی ابزارهای سنتی باشند.

 

ترکیب بازاریابی ایمیلی با سایر ابزارها

برای تهیه لیستی با کیفیت از ایمیل‌های مشتریان نیاز به استفاده از سایر ابزارهای بازاریابی دارید. به عنوان مثال اگر وب‌سایتی دارید که در کالای خاصی را برای فروش عرضه می‌کنید می‌توانید با ارائه کپن تخفیف از مشتریان بخواهید تا ایمیل خود را به شما بدهند. همچنین می‌توانید علاوه بر گرفتن ایمیل، از مشتریان بخواهید تا علاقه‌مندی‌های خود را نیز در اختیار شما قرار دهند. در آینده شما می‌توانید بر اساس همین علاقه‌مندی‌ها ایمیل‌های شخصی‌سازی شده ارسال کنید.

 

پیام‌های خود را متمایز کنید

در صورتی که در تمامی پیام‌های خود از ویژگی‌ها و نشان‌های مخصوص به خود استفاده کنید، این امر باعث می‌شود تا احتمال باز شدن ایمیل‌هایتان افزایش پیدا کند. سعی کنید در تمامی قسمت‌های زیر، نشانه‌های مخصوص به خود را به کار ببرید:

  • عنوان ایمیل‌ها
  • فونت نوشته‌ها
  • لوگو
  • امضای ایمیل‌ها
  • فرم‌ها
  • کارت‌ ویزیت
  • وبلاگ
  • فرم سفارش
  • و…

 

 

ایمیل

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

بازار هدف و فرمول شناسایی آن

شناسایی بازار هدف در کسب‌وکاری بسیار مهم است.