نرخ خروج چیست؟

نرخ خروج چیست؟

نرخ خروج چیست؟نرخ خروج چیست؟

یکی از فاکتورهایی که برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار پراهمیت است، نرخ خروج نام دارد. نرخ خروج درصد بازدیدهای تک صفحه‌ای را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر به کاربرانی اشاره دارد که وارد سایت شما می‌شوند اما بدون اینکه صفحه‌ی دیگری را ببینند از سایتتان خارج می‌شوند. اینکه کاربران تنها یکی از صفحات سایت شما را می‌بینند و بدون بازدید از صفحات دیگر از وب‌سایتتان خارج می‌شوند می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است مربوط به گرافیک ضعیف یا سایر مسائل مربوط به آراستگی آن باشد یا اینکه کاربر با مشاهده آن صفحه متوجه شود که نمی‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را در آن پیدا کند. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که وب‌سایت‌های تک صفحه نرخ خروج بالایی دارند زیرا گوگل نمی‌تواند به درستی تک صفحه بودن سایت را تشخیص دهد و تمام بازدیدها را جز نرخ خروج در نظر می‌گیرد مگر اینکه کاربران صفحه سایت را از نو بارگزاری(  reload) کنند. یا به عنوان مثالی دیگر اگر کاربری صفحه‌ی خاصی از سایت شما را در bookmarks خود ذخیره کند و تنها به همان صفحه سربزند و از همان صفحه نیز خارج شود باز به لیست نرخ خروج اضافه می‌گردد.

 باید نرخ خروج یا همان Bounce rate را تا جایی که می‌توانیم پایین بیاوریم. برای پایین آوردن نرخ خروج می‌توانید روش‌های زیر را به کار گیرید.

  • از قالب‌ها، افزونه‌ها و بنرهای زیباتر استفاده کنید
  • از متون و تصاویر داخل آن‌ها را طوری تغییر دهید که شکیل‌تر به نظر برسند
  • با لینک دادن داخل متن از کاربر دعوت کنید که سایر مقالات را نیز بخواند
  • در انتهار هر مقاله، مقالات مربوط به همان موضوع را به کاربر پیشنهاد دهید
  • از صفحات فرود برای جذب افراد به بازدید باقی صفحات استفاده کنید و به آن‌ها پاداش‌های کوچک مثل دانلود یک فایل مورد نیازشان را هدیه دهید

اینکه بتوانید کاربرانتان را با استفاده از ابزارهای مختلف مدت زمان بیشتری در سایتتان نگه‌دارید و آن‌ها را وادار نمایید تا صفحات بیشتری را بازدید نمایند به تاثیر فراوانی روی سئوی سایت شما دارد. پس از پایین آوردن نرخ خروج وب‌سایتتان هیچ‌وقت غافل نشوید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

راهنمای سرمایه گذاری در استرالیا

همانطور که احتمالا می‌دانید، استرالیا یکی از محبوب‌ترین