آیا کسب و کار اینترنتی واقعا درآمدزاست؟

آیا کسب و کار اینترنتی واقعا درآمدزاست؟

کسب و کار اینترنتیکسب و کار اینترنتی

این روزها حرف از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی و استارتاپ‌هایی که تقریبا همه در همین زمینه فعالیت می‌کنند بسیار زیاد است. خیلی از افراد تصمیم می‌گیرید در حوزه‌ی خاصی وب‌سایتی طراحی نموده و محصولات و خدمات خاصی را به فروش برسانند. اما آیا کسب و کار اینترنتی واقعا درآمدزاست؟ پاسخ روشن است! بله، اما برای درآمدزایی کسب و کاری اینترنتی خود باید نکات زیر را رعایت کنید:

شتابزده تصمیم نگیرید و شتابزده عمل نکنید!

قرار گیری در موج راه‌اندازی استارتاپ‌ها شاید بسیاری از افراد را هیجان‌زده نموده و آن‌ها را تحریک به اقدام نماید. در این شرایط فرد ممکن است بدون در نظر گرفتن شرایط بازار و بدون برنامه‌ریزی و تهیه بوم مدل کسب و کار سریعا دست به کار شده و روی راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی سرمایه‌گذاری انجام دهد.

این مقاله را از دست ندهید: تهیه بوم مدل کسب و کار

این شتابزدگی باعث می‌شود تا فرد بدون شناخت دقیق از بازار و مهم‌تر از آن از رقبا دست به اقدامی بزند که احتمال شکست آن بسیار زیاد است و این یعنی دور ریختن پول و زمان و احتمالا درگیر نمودن چند نفر دیگر در این استارتاپ که همگی آن‌ها نیز ضرر خواهند کرد.

به تولید بیشترین اهمیت را بدهید

کسب و کار اینترنتی شما هر چه که باشد شما در آن کالا و یا خدمات مخصوص به خودتان را ارائه می‌کنید. اولا به شما توصیه می‌کنم در ابتدای کار به هیچ وجه به سراغ فروش محصولات و خدمات دیگران نکنید و حوزه فعالیت خود را بزرگ نکنید. این کار احتمال شکست شما را افزایش می‌دهد. دوما سعی کنید محصولات و خدمات تخصصی خود را با بهترین کیفیت ارائه کنید. در دنیای آشفته استارتاپ‌های امروز تنها چیزی که بیش از همه اهمیت دارد کیفیت است. چیزی که متاسفانه بسیاری از کسب و کارها به آن اهمیت نمی‌دهند.

هزینه‌هایتان را مدیریت کنید

یادتان باشد که راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی هزینه‌بر است. شما نیاز دارید برای تولید محتوا، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی صفحات وب برای موتورهای جستجو و… از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. مطمئن باشید که کسانی که این کارها را برای شما انجام می‌دهند که در کارشان تخصص لازم را دارند. چون کار غیر حرفه‌ای فقط زمان شما را از بین خواهد برد. در نهایت توجه داشته باشید کسب و کار اینترنتی نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به سپری شدن زمان دارد. گمان نکنید با راه‌اندازی یک استارتاپ یک شبه ره صد ساله طی خواهد شد.

 

کسب و کار اینترنتی

1 نظر

  1. بهترین کوتاه کننده لینک

    سلام ممنونم مطلب بسیار عالی بود با تشکر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

بازار هدف و فرمول شناسایی آن

شناسایی بازار هدف در کسب‌وکاری بسیار مهم است.