در دنیای پر رقابت امروز کسبوکارهای زیادی وجود دارند که به صورت فیزیکی، آنلاین و یا هر دو فعالیت میکنند و کالاها و محصولات مشابهای را ارائه میدهند. با توجه به این حجم بسیار زیاد رقابت، تبلیغات میتواند نقشی اساسی در جذب مشتریهای احتمالی بیشتر بازی نماید. پس کسبوکارها هر چه در توان دارند را بهکار میگیرند تا تبلیغات بیشتری در رسانههای مختلف داشته باشند. با انجام تبلیغات ترافیکی از مشتریها به سمت کسبوکار سرازیر میشود. اما متاسفانه در بسیاری موارد تعداد و مقدار خریدها اصلا رضایتبخش نیست. حتی گاهی اوقات هزینه خود تبلیغات را نیز پوشش نخواهد داد. در این مقاله از کسبوکاران میخواهیم در این باره صحبت کنیم که چرا بازده تبلیغات کم است و چگونه میتوان آن را بهبود بخشید.
فهرست مطالب این مقاله
چرا معمولا بازده تبلیغات کم است؟
فردی که از طریق تبلیغات با کسبوکار شما آشنا میشود، معمولا شناخت کافی از شما، کسبوکار و اعتبارتان ندارد. پس نمیتوان انتظار داشت که ریسک بزرگی انجام دهد. پرداخت پول و خرید محصولات یا خدمات ریسکی بسیار بزرگ است. ما معمولا با تبلیغات ترافیک سرد را به سمت کسبوکار خود میکشیم. ترافیک سرد به هیچ وجه منبع خوبی برای فروش محصولات یا خدمات به شمار نمیرود. به همین دلیل است که معمولا تبلیغات با بازده مورد انتظار ما روبرو نمیشود، و این ممکن است صاحبان کسبوکار را دلسرد نماید.
چطور بازده تبلیغات را بالاتر ببریم؟
همانطور که گفته شد، برای کسی که برای اولین بار وارد فضای کسبوکار ما میشود، خرید کردن یک ریسک بسیار بزرگ است. پس باید از او بخواهیم ریسک کمتری را بپذیرد. مثلا ارائه آدرس ایمیل در ازای دریافت یک محصول یا خدمت کوچک رایگان. این محصول کوچک رایگان میتواند یک فایل متنی راهنما یا یک ویدئوی کوتاه باشد. دریافت آدرس ایمیل این امکان را به ما میدهد تا ارتباط خود را با مشتری حفظ کنیم و به صورت مداوم پیشنهادهایی را به او ارائه کنیم. این امر باعث میشود که زمانی که فرد برای خرید آماده بود محصول یا خدمت ما را برگزیند.
راه حل عملی افزایش بازده تبلیغات چیست؟
برای افزایش عملی بازده تبلیغات، میبایست با استفاده از ابزارهای مناسب بستر لازم را برای انجام برنامههای بازاریابی مربوطه ایجاد نمایید. اقدامات لازم در این خصوص عبارتند از اعمال تغییراتی در وبسایت خود، آشنایی با برخی ابزارهای مهم در این خصوص، آشنایی با روشهای تبلیغات آنلاین و… . ما در صفحه دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ همه چیز را به صورت کامل توضیح دادهایم. کافیست نگاهی به این صفحه بیاندازید.
منبع: برگرفته از کتاب برنامه بازاریابی یک صفحهای