هفت قسمت مدل کسب و کار اینترنتی

هفت قسمت مدل کسب و کار اینترنتی

مدل کسب و کار

قبل از آغاز کسب و کار اینترنتی باید برای خود یک مدل کسب و کار تهیه کنید. یک مدل کسب و کار مناسب به شدت برای موفقیت کسب و کار شما اهمیت دارد. اما چگونه باید این مدل را تهیه کنیم. در این مقاله سعی داریم تا مدل هفت مرحله‌ای برای تهیه یک مدل کسب و کار آنلاین که توسط اسکات فاکس یکی از بزرگان حوزه کسب و کارهای اینترنتی مطرح شده عنوان کنیم:

  1. کمک به مردم

شک نکنید که در موفقیت یک کسب و کار اینترنتی یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برطرف نمودن نیازهای کاربران است. پس سعی کنید محتوای خود را به گونه‌ای تهیه و تولید کنید که هدف اصلیتان کمک به مردم برای بهتر کردن زندگی آن‌ها باشد.

  1. در حوزه خود به یک کارشناس تبدیل شوید

همواره به گونه‌ای تلاش و رفتار کنید که مردم به شما به چشم یک کارشناس خبره در حوزه خودتان نگاه کنند. این امر در موفقیت شما به عنوان یک مرجع و کسب درآمد بسیار موثر است.

مدل کسب و کار

  1. اتوماسیون

سعی کنید تا جایی که می‌توانید اقدامات مربوط به کسب و کار خود را به صورت اتوماتیک انجام دهید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای مختلفی برای زمان‌بندی ارسال، تولید محتوا، ارتباط با مشتریان و… استفاده کنید.

  1. برون‌سپاری

برای کسب و کارهای اینترنتی برون‌سپاری یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. برای نمونه می‌توانید حوزه‌هایی مثل تامین محتوا، انجام کارهای گرافیکی و… را به دیگران واگذار کنید. با انجام این کار می‌توانید با هزینه‌های کم بسیاری از کارهای مربوط به کسب و کار خود را انجام دهید. برای برون‌سپاری فریلنسرها می‌توانند کمک شایانی به شما داشته باشند.

  1. کاربرانتان را مشارکت دهید

از کاربرانتان بخواهید که در سایت شما فعالیت کنند. نظر بدهند، از تجربیاتشان بگویند، محتوا تولید کنند و… . این کار به شدت در رشد کسب و کار شما موثر است

  1. قابلیت رشد

کسب و کارتان را به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی نمایید که توانایی بزرگ شدن را داشته باشد. به هیچ‌وجه کارهایی که باعث محدود شدن کارتان می‌شوند را انجام ندهید.

  1. درآمد پایدار

تنها به یک مدل از کسب درآمد از کسب و کارتان راضی نباشید. فروش محصول خوب است اما همیشگی نیست. به سراغ مواردی همچون فروش اشتراک و تبلیغات بروید که درآمدی پایدار را برای شما به ارمغان می‌آورند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

برندینگ کسب و کارهای اینترنتی

منظور از برندینگ کسب و کارهای اینترنتی چیست؟