اهمیت SSL و نحوه تهیه آن

اهمیت SSL و نحوه تهیه آن

اهمیت SSL و نحوه تهیه آناهمیت SSL و نحوه تهیه آن را در این مقاله بیاموزید.

اگر کسب و کار اینترنتی دارید که شامل یک وب‌سایت می‌شود، احتمالا نام SSL را شنیده‌اید. SSL که مخفف عبارت  Secure Socket Layer می‌باشد، یک پروتکل امنیتی است که امنیت اطلاعات در حین انقال از یک سیستم به سیستم دیگر را تضمین می‌کند. به عنوان مثال زمانی که اطلاعات از وب‌سایت شما به سمت هاست شما منتقل می‌شود، با استفاده از SSL امکان سواستفاده از این اطلاعات به حداقل می‌رسد. همین شرایط برای اطلاعات مشتری‌های شما نیز برقرار است. به عنوان مثال وقتی شخصی اطلاعات حساب بانکی خود را وارد می‌کند، این اطلاعات بین چند سیستم رد و بدل شده تا در نهایت پرداخت انجام شود. طبیعی است که انتقال ایمن اطلاعات موضوعی بسیار جدی در هر کسب‌وکاری به شمار می‌رود. هدف ما در این مقاله پرداختن به بحث‌های فنی نبوده و تنها قصد داریم تا با اهمیت SSL و نحوه تهیه آن برای کسب‌وکار آنلاین شما بپردازیم. حال که با مفهوم SSL آشنا شدیم وقت آن رسیده که آن را برای وب‌سایت خود تهیه نماییم. در ادامه مقاله اهمیت SSL و نحوه تهیه آن با کسب‌وکاران همراه باشید.

چطور برای وب‌سایت خود SSL تهیه کنیم؟

SSL در واقع تنها یک کد است که از شرکت ارائه دهنده دریافت شده و در پنل وب‌سایت ما قرار داده می‌شود. پس از آن دیگر انتقال کلیه اطلاعات در وب‌سایت ما امن خواهد بود. برای دریافت SSL می‌توان هم به روش پولی و هم رایگان اقدام کرد. از نظر فنی و امنیتی تفاوتی بین نسخه‌های پولی و نسخه‌های رایگان وجود ندارد. تنها تفاوت شاید در این باشد که نسخه‌های رایگان معمولا با محدودیت‌های زمانی چند ماهه عرضه می‌شوند که البته تمدید آن‌ها کار بسیار ساده‌ای است. اما در نسخه‌های پولی این مشکل وجود نداشته و تا زمان به پایان رسیدن اشتراک نیاز به انجام اقدام خاصی نیست. به هر حال پیشنهاد ما استفاده از همین نسخه‌های رایگان است.

بهترین مرجع دریافت SSL رایگان چیست؟

برای دریافت SSL رایگان کافیست وارد وب‌سایت sslforfree.com شوید و آدرس وب‌سایت خود را در آن وارد کنید. پس از آن فایلی در اختیار شما داده می‌شود که باید آن را در وب‌سایت خود بارگزاری کنید تا مشخص شود که وب‌سایت متلق به شماست. در مرحله‌ی بعدی کافیست کدی که به عنوان گواهی‌نامه SSL به شما داده شده را از طریق پنل هاست خود در قسمت گواهی‌نامه‌های SSL وارد نموده و تنظیمات را ذخیره کنید. به همین سادگی وب‌سایت شما دارای گواهی‌نامه SSL می‌شود.

بعد از فعال نمودن SSL در وب‌سایت چه باید کرد؟

از آنجا که تا قبل از دریافت گواهی‌نامه SSL تمامی محتوای وب‌سایت شما با فرمت Htpp ذخیره شده است و می‌بایست حالا به Htpps تغییر کند، کافیست افزونه وردپرسی SSL واقعا ساده را نصب نموده و آن را فعال کنید. حالا وب‌سایت شما کاملا امن بوده و در رتبه‌بندی گوگل نیز اولویت بالاتری خواهد داشت. تا اینجا از اهمیت SSL و نحوه تهیه آن به صورت کامل آگاه شدیم. در صورت علاقه‌مندی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید نگاهی به صفحه آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

سئو عکس ها و تصاویر

تصاویر و عکس‌ها به عنوان یکی از عناصر