فروش بیشتر امروزه یکی از دغدغههای هر کسب و کاریست. بازارهای اشباع از فروشنده، افزایش عرضه توسط تولیدکنندگان، کاهش تقاضا به دلیل رکود اقتصادی و بسیاری عوامل دیگر باعث شده است که افراد برای بالا بردن میزان فروششان دست به هرکاری بزنند. یکی از ابزارهای افزایش فروش بازاریابی ترویجی است. در این مقاله سعی داریم با ارائه روشهایی از بازاریابی ترویجی راهکارهایی را برای فروش بیشتر ارائه نماییم.
- از قرعهکشی استفاده کنید و برای مشتریان و مخاطبانتان جوایزی در نظر بگیرید
- از کوپنها استفاده کنید. میتوانید به صورتهای گوناگون کوپنها را به کار گیرید. به عنوان مثال میتوانید در قبال آنها تخفیف بدهید یا محصول خاصی را رایگان ارائه کنید
- از بازاریابی رویدادی استفاده کنید. رویدادهای اطرافتان را در نظر داشته باشید و از هر فرصتی که میتوانید برای افزایش فروشتان بهرهببرید
- گاهی اوقات محصولاتتان را با تخفیف ارائه کنید و برای تخفیفها بازه زمانی در نظر بگیرید
- محصولات نمونهای را به صورت رایگان ارائه کنید. این کار تاثیر به سزایی در افزایش فروشتان دارد
اینها تنها چند نکته ساده در خصوص بازاریابی ترویجی بودند. در مقالات بعد بیشتر به بررسی هریک از این موارد و همچنین ارائه موارد جدید میپردازیم.