تفاوت بلاگر و کانتنت مارکتر

تفاوت بلاگر و کانتنت مارکتر

تفاوت بلاگر و کانتنت مارکترتفاوت بلاگر و کانتنت مارکتر

همانطور که مطمئنا می‌دانید، این روزها افراد بسیاری با عنوان بلاگر در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت می‌کنند. برخی از آن‌ها تعداد بسیار زیادی دنبال‌کننده دارند و از شهرت خوبی برخوردار شده‌اند. این افراد در حوزه‌های مختلفی همچون سبک‌زندگی، مسافرت، غذا، حیوانات خانگی و… فعالیت می‌کنند. برخی از آن‌ها هم در این حرفه بسیار موفق شده و به درآمدهای بسیار بالا دست یافته‌اند. در این مقاله از کسب‌و‌کاران قصد داریم در خصوص تفاوت بلاگر و کانتنت مارکتر صحبت کنیم.

بلاگر دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

مسئولیت اصلی بلاگرها، تولید محتوای جذاب و با‌کیفیت از یک یا چند حوزه خاص است. آن‌ها مدام از حوزه‌های تخصصی خود صحبت می‌کنند و مثل یک خبرنگار تمام اخبار مربوط به آن حوزه را به دنبال‌کنندگان خود ارائه می‌دهند. مثلا یک فودبلاگر سعی می‌کند تا با معرفی غذاها و رستوران‌ها شما را در انتخاب بهترین رستوران یاری دهد. معمولا منبع درآمد این افراد از تبلیغات است. در واقع آن‌ها با انجام تبلیغات کسب‌و‌کارهای مربوط به حوزه تخصصی خود درآمدزایی میکنند.

کانتنت مارکتر کیست؟

کانتنت مارکتر برخلاف بلاگر، محتواهایی تولید می‌کند که همگی یک هدف واحد را دنبال می‌کنند. این هدف می‌تواند چیزی مثل افزایش بازدید سایت، افزایش دریافت ایمیل، یا چیزهای دیگر باشد. اما هدف اصلی که معمولا همیشه دنبال می‌شود افزایش فروش است.

بیایید با یک مثال بیشتر موضوع را شفاف کنیم. فرض کنید یک بلاگر پستی از نحوه تهیه یک غذای خوشمزه در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. هدف او در این پست تنها ایجاد یک محتوای جذاب برای کاربر و افزایش بازدید می‌باشد. اما اگر یک کانتنت مارکتر همین پست را منتشر کند، احتمالا تلاش می‌کند در جایی از این پست از شما دعوت کند که مثلا برای درست کردن آن غذا اقدام به خرید یک ظرف خاص یا مواد اولیه مورد نظر داشته باشید.

به این ترتیب تمام محتواهای تولید شده توسط یک کانتنت مارکتر هدفمند بوده و قصد هدایت مخاطب به مسیر خاصی را دارد. درآمد کانتنت مارکتر معمولا از طریق تبلیغات نبوده و از طریق فروش محصولات و یا خدمات می‌باشد. امروزه کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا یکی از رشته‌های شغلی بسیار مهم و پرطرفدار است و یادگیری آن می‌تواند کمک بسیار بزرگی به افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند باشد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

سئو عکس ها و تصاویر

تصاویر و عکس‌ها به عنوان یکی از عناصر