درآمد در استرالیا برای کارمندان و صاحبان کسب و کار

درآمد در استرالیا برای کارمندان و صاحبان کسب و کار

درآمد در استرالیادرآمد در استرالیا

آیا درآمدهایی که در وب‌سایت‌های مهاجرتی اعلام می‌شود واقعیست؟

حتما با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه شده‌اید که بسیاری از وب‌سایت‌های مهاجرتی درآمدهای بسیار جذابی را برای دسته‌های مختلف شغلی در استرالیا تحت عنوان درآمد در استرالیا ارائه می‌دهند. متاسفانه بسیاری از این اعداد غیر واقعی و یا حداقل بدون در نظر گرفتن شرایط فرد اعلام شده‌اند. برخی از آن‌ها حتی عنوان دقیق شغلی را اعلام نکرده‌اند. مثلا در یک وب‌سایت دیدم که نوشته شده بود درآمد فعالیت در حوزه‌ی غذا سالانه ۴۵۰۰۰ دلار است. این عدد دقیقا مربوط به چه شغلی است؟ آیا این عدد صحیح است؟ با توجه به تجربه و سابقه‌ای که بنده کسب کرده‌ام باید به شما بگویم که این عدد به هیچ وجه درست نیست. در واقع این اعداد یکسری اعداد قراردادی هستند که بیشتر برای کسانی مهم هستند که با ویزاهای اسپانسری کارفرما به استرالیا می‌آیند. چون در آن شرایط کارفرما می‌بایست طبق اصول مورد نظر دولیت حقوق شما را پرداخت نماید. اما در غیر از این صورت موارد زیادی در تایین میزان حقوق دریافتی شما دخیل خواهد بود. در ادامه با مقاله درآمد در استرالیا از وب‌سایت کسب و کاران همراه باشید.

درآمد در استرالیا حدودا چقدر است؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردم موارد بسیار زیادی در تعیین درآمد در استرالیا دخیل هستند. مواردی همچون مهارت، میزان سابقه، عنوان شغلی، ساعت‌های کاری، روزهای کاری و بسیاری موارد دیگر. اما اگر بخواهیم خیلی ساده به این موضوع بپردازیم می‌توانیم بگوییم در زمانی که این مقاله را مینویسم یعنی سپتامبر ۲۰۲۳ حداقل دستمزد حدود ۲۳ دلار در ساعت می‌باشد. این عدد برای کارکنان کژوال به حدود ۲۹ دلار در ساعت می‌رسد. البته این اعداد قبل از کسر مالیات هستند. اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن موارد زیادی که در تعیین درآمد در استرالیا دخیل هستند صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم در صورتی تازه به استرالیا مهاجرت کرده باشید و ۵-۶ روز در هفته را کار کنید، می‌توانید درآمدی حدود ۵-۶ هزار دلار در ماه داشته باشید. باز هم تکرار می‌کنم این اعداد حدودی هستند اما به هیچ وجه دور از ذهن نیستند.

تفاوت درآمد کارمندی با داشتن کسب و کار چیست؟

همانطور که مشخص است درآمد یک کارمند و کسی که صاحب کسب و کار است متفاوت است. در واقع صاحب کسب و کار نمی‌تواند مثل یک کارمند یا کارگر ادعا کند که هر هفته عدد ثابتی درآمد دارد. ممکن است درآمد صاحب کسب و کار بسیار بسیار بیشتر از یک کارمند و یا حتی برخی اوقات کمتر از یک کارمند یا کارگر باشد. به عنوان مثال یک نقاش ساختمان را در نظر بگیرید که یک یا چند کارگر دارد. نقاش وقتی یک پروژه نقاشی را دریافت می‌کند محاسبه می‌کند که این کار را ظرف مدت سه روز با دو کارگر انجام میدهد. در اینصورت اگر مزد هر روز یک کارگر ۲۵۰ دلار باشد او برای این پروژه باید ۱۵۰۰ برای کارگر بپردازد. او حساب می‌کند که با هزینه رنگ و سایر تجهیزات مورد نیاز در نهایت ۱۵۰۰ دلار سود برایش باقی می‌ماند. حال اگر همین پروژه بجای ۳ روز ۴ روز طول بکشد ۵۰۰ دلار از درآمد نقاش کم می‌شود. به همین ترتیب اگر توازنی بین هزینه‌ها و درآمدها وجود نداشته باشد از سود کسب و کار کاسته خواهد شد. اما خبر خوب اینکه معمولا این اتفاق نمی‌افتد و صاحبان کسب و کار درآمدهای بسیار خوبی دارند.

چرا اکثر افراد در استرالیا به دنبال ساخت کسب و کار شخصی هستند؟

آیا درآمد در استرالیا برای صاحبان کسب و کار بیشتر است؟ یکی از اصلی‌ترین دلایل مالیات زیادی است که کارمندان و کارگران باید بپردازند و فرد در صورت داشتن کسب و کار شخصی می‌تواند با به‌کار گیری راهکارهای قانونی از پرداخت مالیات زیاد خودداری کند. دلیل دیگر داشتن درآمد بیشتر است که مشخصا هر فردی به دنبال آن است. آزادی زمانی مورد بسیار مهم دیگری است که آرزوی خیلی از افراد است. مخصوصا برای مهاجرینی که قصد سفر به کشور خود در هر زمان و به هر مدت را دارند، داشتن کسب و کار شخصی که سیستمی شده باشد بسیار مهم است. موارد دیگری همچون دریافت وام و… وجود دارد که در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

چطور می‌توان یک کسب و کار مطمئن در استرالیا داشت؟

بهترین راه برای راه‌اندازی یک کسب و کار پرسود و کم‌ریسک بالا بردن اطلاعات و مشاوره با افراد درست است. متاسفانه بسیاری از افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند دانش و تجربه لازم را نداشته و تنها به دنبال منفعت شخصی می‌باشند. اما چه راهکاری وجود دارد؟ پاسخ این است که تیم کسب‌وکاران بدون داشتن هیچگونه نفع شخصی پکیجی را برای ارائه اطلاعات لازم در این خصوص آماده کرده است که در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. همچنین به همراه این پکیج یک جلسه مشاوره رایگان برگزار خواهد شد و افراد مناسب برای همکاری نیز در حوزه‌های مختلف به شما معرفی خواهند شد. اطلاعات تکمیلی در خصوص حوزه‌های فعالیت مورد نظر و وضعیت بازار استرالیا نیز هم در پکیج و هم در جلسه ارائه خواهند شد. برای آگاهی بیشتر درباره پکیج همین حالا صفحه بسته جامعه سرمایه گذاری در استرالیا را مشاهده نمایید. تا پایان راه با شماییم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

ریسک‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا و چگونگی مدیریت آن‌ها

سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف همواره همراه با ریسک‌های