مواردی که در آغاز کسب و کارتان باید رعایت کنید

مواردی که در آغاز کسب و کارتان باید رعایت کنید

آغاز کسب و کارآغاز کسب و کار

مایکل مسترسون یکی از تاجران بزرگ و موفق جهان است که برخی از تجربیات خود در حوزه کسب و کار را در اختیار عموم می‌گذارد. او در کتاب آماده، شلیک، هدف نکات بسیار مفیدی را در خصوص راه‌اندازی و مدیریت کسب و کارها عنوان نموده است. در این مقاله که از این کتاب برگرفته شده است سعی به معرفی مواردی که در آغاز کسب و کارتان باید رعایت کنید داریم. رعایت این موارد می‌تواند در ابتدای راه بسیار برای رشد و شکل‌گیری کسب و کارتان مفید باشند.

  • ۸۰ درصد زمان و انرژی خود را صرف فروش کنید

بسیاری از کسانی که به تازگی کسب و کار خود را آغاز کرده‌اند به فکر این هستند که محصولی بی هیچ عیب و نقص و از هر نظر کامل راهی بازار کنند. آن‌ها زمان طولانی را صرف تغییرات روی محصول و بهتر کردن آن می‌کنند. اما این کار بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توانند انجام دهند. در آغاز یک کسب و کار یکی از مهم‌ترین اقدامات تلاش برای فروش است. سعی کنید از هر راهی برای نزدیک شدن به مشتریان و دریافت بازخورد از آن‌ها استفاده کنید. زمان زیادی را صرف زیبایی وب‌سایت و کارت ویزیتتان نکنید. اگر می‌توانید یک غرفه در یکی از بازارچه‌ها یا نمایشگاه‌های ارزان قیمت اجاره کنید و محصولتان را در معرض دید افراد قرار دهید. فراموش نکنید که هیچ محصولی از ابتدا کامل نیست و در گذر زمان و با توجه به رفتار مشتریان روز به روز بهتر می‌شود. بسیاری از کسب و کارها زمان زیادی را صرف تکامل محصول خود نموده‌اند اما در نهایت وقتی محصول را به بازار عرضه کردند با استقبال مشتریان رو به رو نشد و شکست خورد.

  • مشتریان خود را انتخاب کنید

مشتریان نهایی شما چه کسانی هستند؟ کسانی که خریدهای خود را از اینترنت انجام می‌دهند؟ کسانی که به فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌روند؟ یا کسانی که مجله‌ی خاصی را می‌خوانند؟ اولین گام شناسایی مشتریان هدف است و در مرحله بعد باید ببینید که چگونه می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید؟ از رهبران صنعت خود الگو بگیرید. در مکان و به شیوه‌ای تبلیغ کنید که آن‌ها می‌کنند. با در پیش گرفتن این راه دیری نخواهد انجامید که جایگاه شایسته‌ای در بازار خواهید یافت.

  • سبد کالا داشته باشید

هرگز تمام فعالیت‌های خود را به یک محصول خلاصه نکنید. زیرا اگر محصول مورد نظرتان شکست بخورد آنگاه تمام تلاش‌هایتان به باد می‌رود. کسب و کارهای کمی وجود دارند که تنها از یک محصول به موفقیت‌های چشم‌گیر دست یافته‌باشند و البته بسیاری از شرکت‌ها نیز با رعایت نکردن این مورد به شدت شکست خورده‌اند.

  • قیمت‌گذاری مناسب

بسیاری از اشخاص وقتی به تازگی کاری را شروع می‌کنند قیمت‌ها را بسیار پایین‌تر از رقبا بگذارند. این کار شاید در ابتدا اندکی مشتریان را به شما جذب کند اما در دراز مدت جز ضرر چیزی برای شما به دنبال ندارد. این کار ممکن است در آینده سود شما را تا حد زیادی کاهش دهد. از طرف دیگر اگر قیمت‌ها را بیش از حد بالا ببرید کسی از شما خرید نمی‌کند پس با رصد مناسب رقبا بهترین قیمت را برای محصولاتتان ارائه دهید.

  • حس تمایز

بعد از اینکه بهترین روش ارتباط با مشتریانتان را یافتید می‌بایست تفاوت بین خود و رقبایتان را برایشان آشکار کنید. برای اینکار می‌توانید از مشاوران حوزه تبلیغ نویسی کمک بگیرید. حتی اگر تفاوت عمده و آشکاری با رقبایتان ندارید می‌توانید حس تمایز را ایجاد کنید. ایجاد این حس تمایز تاثیر به‌سزایی در رشد فروشتان دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

بازار هدف و فرمول شناسایی آن

شناسایی بازار هدف در کسب‌وکاری بسیار مهم است.