۴ بخش اصلی دیجیتال مارکتینگ

۴ بخش اصلی دیجیتال مارکتینگ

دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ کاملدر این دوره دیجیتال مارکتینگ را به صورت کامل خواهید آموخت

دیجیتال مارکتینگ امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. مطمئنا یکی از بهترین روش‌های بازاریابی به‌شمار می‌رود و هر روزه هواداران بیشتری را به خود جذب می‌کند. ابزارهای بسیار زیادی برای انجام و رصد نتیجه‌ی آن وجود دارد. بسیار هدفمند است و تمرکز بر بازار هدف در آن بسیار ساده‌تر از روش‌های سنتی است. در بسیاری موارد با هزینه‌های کم قابل انجام هستند و برای کسب‌و‌کارهای نوپا بسیار مناسبند. همه‌ی این مزیت‌ها تاییدی بر پرطرفدار بودن دیجیتال مارکتینگ است. تمام این جذابیت‌ها باعث شده افراد زیادی قصد استفاده از این نوع مارکتینگ را داشته باشند.  همین امر باعث شده تا افرادی بدون داشتن اطلاعات کافی در این حوزه اقدام به فعالیت نمایند و اقداماتی بدون هیچ بازخورد خوبی انجام دهند. در این مقاله از کسب و کاران با ۴ بخش اصلی دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهید شد.

چرا باید ۴ بخش اصلی دیجیتال مارکتینگ را بشناسیم؟

دلیل اصلی انجام کارهای بدون بازده مناسب در دیجیتال مارکتینگ ندانستن این چهار بخش است. بدون دانستن این موضوع گاها اقدامات جست و گریخته‌ای انجام می‌شود که هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند. این دسته از اقدامات معمولا به نتیجه مثبتی ختم نمی‌شوند. به عنوان یک مثال واقعی می‌توان به تبلیغات آنلاین اشاره کرد. بسیاری از افراد و کسب‌و‌کارها از تبلیغات آنلاین برای افزایش فروش استفاده می‌کنند. اما پس از انجام تبلیغات متوجه می‌شوند که هیچ فروشی اتفاق نیفتاده است. یا اینکه میزان فروش بسیار ناچیز است. یکی از اصلی‌ترین دلایل این شکست ندانستن همین چهار بخش است. اما این چهار بخش چه هستند؟

جذب

جذب یا Acquisition به معنی جذب افراد به وب‌سایت است. این به این معناست که افراد را ترغیب کنیم سری به وب‌سایت ما بزنند. این کار با روش‌های مختلفی از جمله SEO، تبلیغات کلیکی، رپورتاژ و… قابل انجام است. اما این تنها یکی از گام‌های دیجیتال مارکتینگ است. ورود افراد زیاد به وب‌سایت ما هیچ تضمینی برای افزایش فروش نیست.

فعالسازی

فعالسازی یا Activation دومین مرحله از دیجیتال مارکتینگ است. در این مرحله ما از افرادی که وارد وب‌سایت ما می‌شوند درخواست می‌کنیم تا اقدامی انجام دهند. این اقدامات می‌توانند نظیر وارد نمودن ایمیل، نوشتن یک کامنت، ثبت‌نام در سایت، دانلود یک فایل و … باشند. در این حوزه فعالیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌بایست به تمام آن‌ها تسلت داشت. فعالسازی مقدمه‌ای برای افزایش فروش به‌شمار می‌رود.

پولسازی (فروش)

فروش کالا یا خدمات مرحله‌ی بعد کار است. این مرحله که Monetisation گفته می‌شود مرحله‌ای است که کاربر از کسب و کار ما خریدی را انجام می‌دهد. پولسازی بسیار پر اهمیت است چرا که مستقیما به درآمد ما مربوط است.

حفظ ارتباط

این مرحله که Retention نام دارد به انجام اقداماتی مربوط می‌شود که باعث به بازگشت و خرید مجدد فرد از کسب‌وکار ما می‌شوند. در این گام اقداماتی را مختص به خریداران انجام می‌دهیم که باعث حفظ ارتباطی سازنده و هدفمند با آن‌ها می‌شود. همین ارتباط هدفمند باعث می‌شود آن‌ها احتمالا مجددا از کسب‌وکار ما خریدهایی انجام دهند.

منبع: Bluebusinessman.com

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

کاربردهای هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

در دنیای پر رقابت امروز، تجربه مشتری نقش