ارزش مشتریان قدیمی

ارزش مشتریان قدیمی

مشتریان قدیمیمشتریان قدیمی

در کسب و کار اینترنتی و البته سنتی هیچ چیز با ارزش‌تر از داشتن مشتریان قدیمی و وفادار نیست. مشتریان قدیمی بدون هیچ تبلیغ و اطلاع‌رسانی از شما خرید می‌کنند. آن‌ها حتی برای شما تبلیغ می‌کنند و مشتریان جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورند. معمولا برای ارتباط با مشتریان قدیمی بسیار کم هزینه است. شما می‌توانید با ارسال ایمیل‌های مرتب آن‌ها را از کالاها و یا خدماتتان با خبر کنید. مشتریان قدیمی برای خرید از شما سریع‌تر تصمیم می‌گیرند و همچنین پول بیشتری نیز برای دریافت محصول یا خدماتتان پرداخت می‌کنند.

راضی کردن مشتریان جدید و بی‌اعتنا کاری بسیار دشوار است. علاوه بر دشواری هزینه‌های بسیاری لازم است تا کسی که با محصول یا خدمات شما آشنایی ندارد را راضی کنید تا به کسب و کار شما پول پرداخت کند. بنابراین به هیچوجه نباید مشتریان قدیمی خود را از دست بدهید یا از کنار آن‌ها بی‌تفاوت عبور کنید.

مشتریانی که در کسب و کارتان با آن‌ها سروکار خواهید داشت کلا از سه دسته خارج نیستند:

  • علاقه‌مندان

این گروه از مشتریان به محصول یا خدمات شما احتیاج دارند و در صورت اطلاع‌رسانی مناسب سریعا از شما خرید خواهند نمود. مشتریان قدیمی در این دسته قرار می‌گیرند.

  • مشتریان بالقوه

این گروه به کالا یا خدمات شما نیاز دارند اما به دلایل مختلف در لحظه تمایلی به انجام خرید ندارند. برخی از دلایل این گروه می‌تواند به صورت موارد زیر باشد:

  • نیاز به مطالعه بیشتر
  • نیاز به مقایسه قیمت‌ها
  • نیاز به بررسی محصولات مشابه

نکته خطرناک در خصوص این مشتریان این است که ممکن است از طریق شما با کالا و یا خدماتی آشنا شوند و در مرحله بررسی‌ها از یکی از رقبای شما خرید نمایند.

  • بی علاقه‌ها

این گروه از مشتریان به کالا یا خدمات شما احتیاج و یا علاقه‌ای ندارند و این شرایط نیز هرگز تغییر نخواهد نمود. سعی کنید این گروه از مشتریان را شناسایی کرده و از لیست مخاطبانتان خارج نمایید.

مشتریان قدیمی

 

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

آینده بازاریابی در دستان هوش مصنوعی

تحول دیجیتال و پیشرفت‌های سریع در فناوری، به