دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین همگی به موضوعی اشاره دارند که طی سالهای اخیر با توجه به فراگیر شدن تکنولوژی و استفاده گسترده از اینترنت و ابزارهای متصل به آن نظیر موبایل و لپتاپ مورد استقبال ویژهای قرار گرفته است.
کسبوکارها به دلیل بازگشت سرمایه بالا، دسترسی آسان به جامعه هدف، امکان رهگیری نتیجه تبلیغات و بسیاری مزایای دیگر به استفاده از دیجیتال مارکتینگ روی آوردهاند. همچنین افراد زیادی با توجه به کمبود به نیروی کار ماهر در این حوزه و جذابیتهای فعالیت در این زمینه، به کار کردن در زمینه دیجیتال مارکتینگ روی آوردهاند.
دیجیتال مارکتینگ یک تخصص بینالمللیست
با توجه به وجود دسترسی به اینترنت در تمامی کشورهای جهان و یکسان بودن اصول دیجیتال مارکتینگ، افراد متخصص در این حوزه میتوانند در همه کشورهای جهان به عنوان یک دیجیتال مارکتر فعالیت کنند. نکته جالب اینجاست که یک متخصص دیجیتال مارکتینگ حتی میتواند از داخل اتاق خود به صورت فریلنسری پروژههایی از نقاط مختلف جهان را انجام داده و کسب درآمد کند.
دیجیتال مارکتینگ یکی از شغلهای پر درآمد است
با توجه به تخصصی بودن دیجتال مارکتینگ و کمبود نیروی کار ماهر در این حوزه، افرادی که متخصص بازاریابی دیجیتال هستند از حقوق و مزایای بالایی برخوردارند. در تصویر زیر نمونههایی از موقعیتهای شغلی این حوزه در کشور استرالیا را مشاهده میکنید.
دیجیتال مارکتینگ شامل چه مهارتهایی میشود؟
دیجیتال مارکتینگ مجموعهای از مهارتها و تخصصهاست که یک فرد متخصص این حوزه باید به آنها تسلط داشته باشد. برخی از این مهارتها عبارتند از:
- بازاریابی محتوا (Content Marketing)
- بهینهسازی برای موتورهای جستجو (SEO)
- تبلیغات آنلاین (PPC و…)
- ایمیل مارکتینگ (E-mail Marketing)
- تبلیغ نویسی (Copywriting)
- بازاریابی با شبکههای اجتماعی (Social Media Marketing)
- تبدیل ترافیک به فروش (Conversion Rate Optimization)
- ساخت کمپینهای آنلاین (Online Campaigns)
- آنالیز و بررسی عملکرد (Analysis)
شما در این دوره تمام مهارتهای فوق را به صورت کاملا حرفهای خواهید آموخت.
برای شرکت در دوره روی دکمه زیر کلیک کنید.
این دوره همواره بهروزرسانی میشود و قیمت آن به تدریج افزایش خواهد یافت.