یلدای کسب و کار

یلدای کسب و کار

یلدای کسب و کاریلدای کسب و کار

شب یلدا یکی از مناسبت‌های شیرین و دوست‌داشتنی در فرهنگ ما ایرانیان است که تا اسم آن به گوشمان می‌خورد به یاد شاهنامه خوانی و آجیل و انار دانه شده میفتیم. شب یلدا مانند بسیاری از مناسبت‌های دیگر علاوه بر تاثیرات فرهنگی تاثیرات زیادی نیز روی بازار و کسب و کارهای مختلف می‌گذارد. اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که بازار در این ایام از هیاهوی ویژه‌ای برخوردار است و هر کس سعی دارد با ارائه شرایط ویژه فروش خود را افزایش دهد. حقیقت امر نیز همین است. در چنین رویدادهایی باید تمام تلاش را برای افزایش فروش به کار گرفت. در صورتی که مقاله مربوط به بازاریابی ترویجی را مطالعه کرده باشید یادتان هست که بازاریابی رویدادها یکی از انواع بازاریابی ترویجی است. همه کسب و کارها چه کوچک و چه بزرگ برای چنین مواقعی برنامه‌ریزی می‌کنند. به عنوان مثال برنامه‌های تخفیفی ویژه‌ای را از وب‌سایت‌هایی مثل دیجیکالا یا بامیلو و… شاهد هستیم. برخی از این تخفیف‌ها واقعا باور نکردنی به نظر می‌رسند. این تخفیف‌ها دو رویکرد ویژه را دنبال می‌کنند:

  • اول اینکه باعث می‌شوند بسیاری از کالاهای موجود در انبارها یا قفسه‌ها به فروش برسند
  • دوم اینکه باعث می‌شوند در خلال بازدید باقی محصولات که تخفیف به آن‌ها تعلق نگرفته نیز مورد توجه قرار گرفته و احتمال فروش آن‌ها افزایش یابد

حتما سعی کنید برای ادامه و توسعه کسب و کار خود تقویمتان را بردارید و به مناسبت‌های مختلف پیش رو نگاهی بیاندازید و سعی کنید برای هر یک از آن‌ها برنامه‌هایی را برای مشتریانتان در نظر بگیرید. فراموش نکنید حتما به مشتریانتان بگویید که این شرایط مربوط به فلان مناسبت خاص است و سعی کنید این اطلاع رسانی را توسط تمام ابزارهای اطلاع رسانی که در دست دارید به انجام برسانید. این ابزارها ممکن است یک ایمیل یا یک پیامک اطلاع رسانی باشند و یا ممکن است به صورت تابلوها و بنرهای تبلیغاتی ظاهر شوند. نکته دیگری که از اهمیت برخوردار است این است که حتما ابتدا و انتهای زمانی که برای ارائه شرایط ویژه در نظر گرفته‌اید را نیز مشخص نمایید. این امر باعث می‌شود که مشتریانتان خود را به نوعی مجبور کنند که حتما در آن بازه زمانی سری به شما بزنند.

به هر حال با توجه به بازار در رکود این روزها استفاده از همین موقعیت‌ها را هم به منظور افزایش فروش و هم به عنوان یک ابزار تبلیغاتی فوق‌العاده به هیچوجه نباید از دست داد.

1 نظر

  1. علی داوودی

    ممنون از مطلب خوبتان لطفا از این مطالب مناسبتی بیشتر بگذارید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است از این مطلب خوشتان بیاید

یک تاکسی اینترنتی روسی در ایران

با بالا گرفتن تب راه اندازی کسب و